Den svenske modegigant H&M har netop afsløret, at de snart slår dørene op til deres helt nye mærke og butik kaldet Arket.

Det skriver Vogue.

I starten af efteråret åbner H&M den første Arket-butik i London. Samtidig kan mærket købes online i 18 forskellige europæiske lande.

- Det overordnede fokus er på kvalitet i simpelt, tidløst og funktionelt design. Der vil være produkter i forskellige prisklasser, men højere end i H&M, og vi vil lægge vægt på materiale, funktion og pasform, fortæller CEO Karl-Johan Persson i H&M's nyeste kvartalsrapport.

- Arket vil tilbyde et bredt udvalg af garderobefavoritter til mænd, kvinder og børn - og desuden et mindre udvalg til boligen, siger Karl-Johan Persson.

Udover H&M's egen kollektion vil det også være muligt at købe andre udvalgte mærker. Samtidig vil der i nogle af butikkerne også være en café, hvor kunderne kan supplere deres shopping med ny nordisk mad.

Efter åbningen af butikken i London er planen, at Arket-butikker også skal slå dørene op i København, Bruxelles og München.

H&M har stor succes med de mange andre brands, som modegiganten står bag - heriblandt Cos, & Other Stories, Monki, Weekday og Cheap Monday.