FDM: Derfor er bøden til TV2-eksperten okay

Parkering Danmark har fulgt reglerne, da de gav en parkeringsbøde til børneekspert Lola Jensen, lyder det fra FDM

Go' Morgen Danmarks børneekspert Lola Jensen får ikke meget hjælp af Forenede Danske Motorejere (FDM) i sagen om den parkeringsbøde, hun fik, da hun lå og sov i sin bil. Lola Jensen havde ikke stillet parkeringsskiven korrekt, hvilket nu koster hende 650 kroner.

FDM's jurist Dennis Lange slår fast, at der ikke står skrevet nogen steder, at en parkeringsvagt skal vække personen i bilen, hvis vagten ser vedkommende i bilen. Og heller ikke selve bøden er der meget at komme efter.

- Uanset hvad, så kan man give en bøde, hvis man har man ikke har sat sin parkeringsskive, siger Dennis Lange.

Læs også: Knaldet af P-vagten: Her sover TV2-eksperten bag rattet

Lola Jensen skrev i sit brev til Parkering Danmark, der gav hende bøden, at hun kun mente, det var en standsning - og ikke en parkering - da hun stadig sad i bilen. Men sådan kan man ikke helt sige det, forklarer Dennis Lange.

- Cuttet mellem en standsning og en parkering er ved tre minutter. Men hvis man laver en af- eller pålæsning, så kan tiden godt være længere tid, siger Dennis Lange.

 

Lola Jensen har dog indvilliget i at betale bøden for at få lukket sagen. Hun oplyser over for BT, at hun ikke er ude på at hænge parkeringsvagter ud, men opfordrer i stedet alle til at vise mere medmenneskelighed.

Parkering Danmark har dets svar til Lola Jensen ikke kommenteret på, hvorvidt den pågældende parkeringsvagt var opmærksom på, at hun opholdt sig i bilen. Selskabet fremhæver i stedet, at parkeringsvagterne ikke har pligt til at undersøge, om der er personer i bilen.

Skulle Parkering Danmark have udvist mere medmenneskelighed, som Lola Jensen opfordrer til? Deltag i debatten under artiklen:

Læs også:

Din kommentar

Kommentarer

Regler, regler, relger....

Skrevet af Anonym, Torsdag den 19. december 2013, 10:03

Der her er et godt eksempel på hvorfor folk smadrer ATK biler osv. Det hele handler om regler og lovgivning, og folk handler jo tydeligvis i affekt. Der kan ikke herske tvivl om at efter loven er bøden korrekt, men er der nogen kan kan fortælle mig hvad der var gået fra vagten ved at banke på vinduet og bede hende flytte bilen? Næh, vi skriver bøden, FORDI VI KAN...

Hvem er en nar

Skrevet af Anonym, Torsdag den 19. december 2013, 09:07

Til alle jer som syntes en p. vagt er en nar, det er da jer selv der er en nar, i tror i hævet over de gældende regler, og kan tillade jer hvad i har lyst til, overhold reglerne, og undgå en p. bøde, og opfør jer som voksne mennesker, og ikke som en tudefjæs.

Mendmenneskelighed???

Skrevet af Anonym Bo, Torsdag den 19. december 2013, 01:43

P-vagten bør/ skal sikre sig om der er personer i bilen. Tænk hvis pgl. havde været syg eller bevidstløs. På den anden side P-vagter arbejder for et privat firma, hvor der skal penge i kassen, så medmenneskelighed er ikke i fokus - For nogle år siden var der misnøje i Sverige, idet p-vagter havde sat flere P- afgifter på en bil, hvor der, viste det sig efterfølgende, sad en død person (jf. pressen)

Helt efter reglerne

Skrevet af Per, Onsdag den 18. december 2013, 22:33

Selvfølgelig skal P-vagten ikke kontrollere om der er personer i en parkeret bil. Det er ikke en overtrædelse at ligge og sove. Det er derimod en overtrædelse ikke at have stillet P-skiven korrekt, og det får hun en afgift for, men alt kan jo laves til en historie i mangel af bedre.

parkering

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 19:48

p vagter nar røv

parkering

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 19:47

Måske meget heldigt.

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 18:49

Hun var nok pissefuld, så bare kom videre... ;-)

Hold dog kæft!

Skrevet af Kristian, Onsdag den 18. december 2013, 18:23

Jeg gør ikke noget forkert mener Lola Curlingkone!
Indrømmer dog P skiven er stillet forkert, et ord: DOH!
Der er undtagelser for standsning, "af- og pålæsning" det skal dog afsluttes hurtigst muligt (hyrevogne og gods)
Så klap i Lola BETAL!

Ha

Skrevet af Per Kristensen, Onsdag den 18. december 2013, 18:03

Parkeringsvagter og medmenneskelighed i samme sætning? Det er blasfemi...

Korrekt bøde

Skrevet af Caligula, Onsdag den 18. december 2013, 16:42

Glimrende at hun får en bøde.

Det eneste kvinder bør foretage sig i en bil, det foregår på bagsædet :-)

Der er reserveret en særlig plads

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 17:06

i bagerste baglokale til tumper som dig.

Video?

Skrevet af Lasse, Onsdag den 18. december 2013, 16:37

Har jeg læst forkert?

Hvad f har videoen med artiklen at gøre???

Det må være. . . .

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 16:57

. . . . Lola, der er ved at parkere, ellers er det da rent gak gak.

betal ved kasse 1

Skrevet af preben s, Onsdag den 18. december 2013, 16:33

Når msn bærer sig så fjollet ad, som den såkaldte børne-ekspert, er der kun en ting at gøre. Nemlig at betale ved kasse 1, i stedet for at gå til medierne i håb om at slippe. Det er for ynkeligt at tale om manglende medmenneskelighed, når fejlen ene og alene er hendes egen.

parkering

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 16:24

Medmenneskelighed er nok et stort ord. Men konduite kunne da have været relevant. Men så tjener kommune eller parkeringsfirma jo ikke de penge. Små mennesker i for små sko.

Er det rigtigt

Skrevet af Jens Skovgaard, Onsdag den 18. december 2013, 16:19

Dennis Lange kommenterer at en standsning defineres med max 3 min. Synes jeg i sin tid fik at vide at en standsning sagtens kunne varer længere, hvis man læssede/lossede sin bil kontinuerligt i tid/frekvens?

Af- og pålæsning.

Skrevet af Anonym, Onsdag den 18. december 2013, 17:00

Hvis man foretager af- eller pålæsning, hvor dette er tilladt, og ikke forlader sin bil i mere end 3 minutter, er det tilladt, men skal du have en kvittering for de afleverede varer og er væk i mere end 3 minutter, så falder hammeren naturligvis.

Du har ret

Skrevet af Zach, Onsdag den 18. december 2013, 16:57

En standsning er max 3 minutter hvis man sidder i bilen eller går fra den, dog hvis der konstant er aktivitet i form af aflæsning eller tillæsning så er der stadig tale om en standsning. Ellers så vil jeg i hvert fald gerne have mine teori penge tilbage ;)
Tog kortet i sommers, så det burde stadig være gældende.

:-)

Skrevet af Bjarne Dahl, Onsdag den 18. december 2013, 16:57

Det er nemlig rigtigt.........

- penegmaskine og intet andet

Skrevet af Jørgen, Onsdag den 18. december 2013, 16:18

Der er alt alt for mange eksempler på, at p-vagter bare skriver bøder ud - også hvor de reelt ikke har lovhjemmel til det, og hvor det kræver en kamp at få sin ret! - til at jeg på nogen måde kan have respekt for disse firmaer. Det drejer sig kun om en ting; at skovle penge ind, og det så om det kun drejer sig om "millimeter". Giv dog disse mennesker et ordentlig arbejde!!