Nu er det ikke for at stirre på dine bryster, men hvad står der egentlig på din T-shirt, spørger manden. - Tour de Fiss, svarer den unge kvinde bag bodens disk.

Skanderborg Festivalen – eller som den kaldes nu om stunder, Smukfest – er i gang. Og to af sidste års ikke programlagte hovednavne spøger endnu.

Casper Christensen og Frank Hvam, som i 2010 skabte overskrifter, da de i forbindelse med optagelserne til kæmpesuccesen ’Klovn – The Movie’ brasede ind på scenen midt under en Thomas Helmig-koncert, forsøger nemlig at lokke lidt ekstra skillinger ud af deres trofaste fans gennem en særlig merchandise-bod, der er placeret midt i bøgeskoven.

Og det går faktisk ganske fornuftigt for boden, som ligger midt i den nu landskendte filmkulisse.

- Vi har solgt for flere tusind kroner alene i dag. Folk køber klart mest, når de er fulde. Men her er hele tiden kunder, siger Marianne Thybo, der er en af seks medarbejdere i Klovn-boden, som tilbyder både den fra filmen så kendte Underberg-likør, dedikerede ’Tour de Fiss’-toppe og masser af anden officiel merchandise.

Få Casper på trussen

Det meste sælger godt. Dog med undtagelse af en særlig herretrusse, der har påtrykt et billede af Casper Christensen fra en scene i filmen, hvor han i kano desperat forsøger at slippe bort fra en flok rasende gymnasieelever, han har udsat for et mindre voldtægtsforsøg midt under den famøse ’Tour de Fiss’. For som Marianne Thybo siger:

- Der er ikke mange, der synes det er særlig fedt at have et billede af en padlende Casper Christensen lige på ’piben’.

Bag optrinnet, der allerede er rygtedes blandt mange mandelejre på festivalens campingområder, står filmens producenter Zentropa, der også har sendt den tilhørende campingvogn rundt på andre festivaler i Danmark.