Nød lærer nøgen kvinde at spinde, siges det.

Det gælder åbenbart ikke, hvis hun bare er halvnøgen og står på en lille semi-intim scene midt i Forum.

Godt en time og et kvarter inde i aftenens koncert blev Miley Cyrus stillet overfor en udfordring. Umiddelbart inden hun, fire musikere og to korsangerinder havde indtaget en B-scene midt i salen, satte Mileys monitor-earplugs ud. Altså ingen medhør eller støjmur til Miley.

Det påvirkede tydeligt den 21-årige verdensstjerne. Aftenens 'fucking' nr. 83, 84, 85 og fremdeles kom i samme tempo som knive i ryggen i et gennemsnitligt stort dansk, liberalt parti. Hun svinede teknikere, der ikke var der... og bitchede bl.a. den ene korsangerinde.

Sær version af Beatles-sang

Som på sin side en værdig nomineret til en Grammy for årets mest overbevisende 'couldn't care less, bitch'-attitude.

Miley undskyldte og undskyldte, virkede usikker og hjælpeløs. I stedet for bare at synge. Mileys forholdsvis dybe, let vrængende, nasale vokal spænder ikke vidt, men synge, det kan hun.

Og det gjorde hun intenst midt i Forum, overladt alene til sig selv og sit backing-band. Blandt andet en ganske fin version af Rolling Stones-klassikeren 'Wild Horses' (tjek evt.Tori Amos ultimative version af samme). Lige dér, i ti-femten minutter, var der masser af nerve i Miley - helt uden for manuskriptet og det planlagte show. Absolut aftenens mest interessante moment.

For præcis 50 år siden stod Stones konkurrenter fra Liverpool på scenen i et hysterisk lydinferno i K.B. Hallen, bare er par km. fra Forum og sang - ifølge øjenvidner - klokkerent tre-stemmingt uden at høre noget som helst. Ikke at den teknologiske udvikling skal komme Miley til last.

Men det var ironisk nok i hendes version af Beatles 'Lucy In The Sky With Diamonds', at Miley for alvor viste sig som sanger i Forum. Den i øvrigt sære version har hun indspillet til et Flaming Lips 'Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band'-hyldestalbum.

En psykedelisk blanding

Skandale-prinsessens show er lidt som en psykedelisk blanding af en apple-store, en Disney-butik, en velassorteret slikbutik og en lurvet snask i en sidegade i Hollywood med soft erotica på hylderne. Tilført lidt line-dance i hhv. et country- og bluegrass-nummer. Især i den første halvdel af koncerten virkede showet originalt, sprælsk og sjovt.

Genial iscenesat show. Fordi det tager udgangspunkt i de mange tweens og teenagepigers #virkelighed med kæledyr, bamser, teknisk legetøj, instagram-moments, snapchat-billeder, vilde drømme, kærester. Og så det kække med de mange grimme, grimme ord.

Showet var klart større end musikken. Lyden i Forum er kendt for at gøre for musikken, hvad en 'wrecking ball' gør for en husmur. Det gik især ud over Mileys vokal, der lød mere og mere tåget. Bortset fra nævnte akustiske afdeling.

Ferme popnumre

Der var en håndfuld ganske ferme popnumre, 'My Darling' med en kantet melodi, 'Maybe You're Right', Mileys bud på en stadion-hymne, '#GETITRIGHT' - en klassisk Motown-inspireret popsang. Og selvfølgelig det fremragende, kontrast-melodiske hit 'Wrecking Ball'. 

Resten er ligegyldig r&b og hiphop, som er med i et forsøg på at give MIleys naughty og dirty attitude troværdighed. Omend flere numre, som 'FU' og 'Love Money Party' klart lød bedre, spillet råt og live af det udmærkede band.

Det der med skandalerne, nøgne Miley, joint-rygende Miley, fuck-finger Miley giver jeg ikke meget for. Det er image.

Miley Cyrus er stadig Hannah Montana. Hun har nu forladt high school og læser på en business-school, hvor hun har udviklet en indbringende forretningsmodel. Måske tilsat en drøm om at blive et attitude-ikon som de store, Rihanna, og Madonna før henne.

Jeg kunne godt tænke mig at se, Miley bruge sit eneste virkelige fortrin. Sangen.

Skrue ned for sin vrængen og op for sine 'alto', som det siges at være. Bare med et lille band. Tromme, bas, guitar plus det løse. Nogle gode sange, måske lidt low fi. Og gerne en monitor i ørerne, hvis det er sådan, det skal være.

Indtil da får Miley en mut smiley herfra.

Miley Cyrus, Forum, onsdag aften