____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Af Michael Jose Gonzalez - Gaffa

Veritabel tropestorm fra Sune og Sharin, der atter viser, hvor støjskabet skal stå

Tidligere på året, kunne man høre The Raveonettes fortolke The Doors dystre klassiker The End, og noget tyder på, at Morrisson og co. ikke helt har sluppet taget i Sune og Sharin, for med en indledning, der giver associationer til endnu et Doors-nummer Break On Through (To The Other Side) blæses underskønne Endless Sleeper og dermed The Raveonettes' ottende album, Pe'ahi, i gang. Og der er tale om en veritabel tropestorm med vidunderligt fræsende guitardrøn, drømmende melodier, knitrende støj og honningsøde harmonier og hooks, der sætter sig fast som kælne modhager i øregangene.

Sideløbende med Psyched Up Janis' tilbagevenden til landevejen og en guitar-tjans i Steen Jørgensens live-band, har evigt arbejdsomme Sune Wagner sammen med sin bedre musikalske halvdel, Sharin Foo, tilbragt en del tid i Californien, hvor de har brygget på Pe'ahi, og, at Wagner har spredt sit musikalske fokus er på ingen måde gået ud over kvaliteten af Raveonettes materiale – snarere tværtimod –, og den dynamiske duo mere end lever op til den flotte forgænger, Observator.

Det er som om, Sune har en direkte pipeline til en eller anden form for uudtømmelig sangskriverskattekiste, for vi snakker høj klasse fra saftigt støjende Endless Sleeper til dystert dragende Summer Ends på Pe'ahi, der sagtens kan ses som en foreløbig kulmination på Raveonettes virke. Verdensherredømmet burde tage fart fra nu af, hvis der er nogen retfærdighed til.