____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____> - Selvfølgelig synger Madonna. Jeg ved ikke, hvor det andet pjat stammer fra.

Ordene kommer fra en herre ved navn Monte Pittman. Han burde vide, hvad han taler om. I aften står han sammen med Madonna på scenen i Parken. Som guitarist.

Pittman har arbejdet sammen med Madonna i elleve år, siden han begyndte som hendes guitarlærer. Bt.dk møder ham i Nyhavn denne solbeskinnede mandag middag.

- I dag er teknologien så avanceret, at man kan gøre hvad som helst med et lydanlæg. Den lyd, du hører i livesituationen, er i princippet den samme som i studiet. Den store forskel er akustikken på stedet. I dag er den lyd, der kommer ud til publikum identisk med den lyd, du forestillede dig, når du skaber den. Det er forklaringen på, at Madonnas vokal lyder så flot. Lyt efter i aften, hvis du skal i Parken, siger Monte Pittman.

Madonnas guitarlærer

Pittman flyttede som helt ung til Los Angeles. Fik job i en musikforretning, begyndte at undervise. Pludselig en dag ringede Madonna, som stod og manglede en guitarlærer. Bare en måned senere sad han sammen med Madonna på scenen i David Lettermans studie. Siden har han været hendes loyale sideman på fem turnéer. Han er med hende i Danmark for tredie gang.

- Madonna er enormt dedikeret med alt, hvad hun foretager sig. Hvis jeg skal udtale mig som hendes lærer, må jeg konstatere, at hun alt er velforberedt og har lavet sine lektier... I dag er hun lige så meget en del af bandet, som jeg er, siger Pittman.

Hun har ry for at være en streng boss?

- Madonna presser alle til det yderste. Udover, hvad du egentlig troede var dine egne grænser. Det gælder alle i bandet. Det gælder især vores dansere. De gør de vildeste ting på scenen, som de ikke anede, de kunne. Det er Madonnas helt store styrke. Selv de mennesker, der står for lyd og lys presser sig selv udover grænser, siger Pittman.

Som en rutchebane

I en koncertfilm fra hendes seneste 'Sticky And Sweet'-turné kan man se Madonnas dansere bryde grædende sammen ved turnéens afslutning. Noget kunne tyde på, at de værdsætter den toughe sangerindes stokkemetoder.

- For nogle er det sidste gang nogensinde, man ses. Måske hyrer Madonna dig igen en anden gang. Måske ikke. Det er ikke så meget pengene, det handler om. Det er den kollektive følelse, fællesskabet. Man lever i en osteklokke. Og pludselig er man helt alene igen, rent professionelt. Det er som rutchebane, der bare stopper brat midt i det hele. Hvorefter man så bare kan klatre ned selv. Det er et meget melankolsk øjeblik. Ikke så meget for mig. Jeg har fire børn, som jeg savner vildt. Tak Gud, for skype.

Læs også:

Elton Johns mand, David Furnish, langede hårdt ud efter Madonna, da hun tidligere i år modtog en Golden Globe.

- Madonna. Best song???? F**k off!!!, skrev han på Facebook.

- At hun vinder for den bedste originale sang viser bare, at disse sange intet har med kunst at gøre, fortsatte han.

Stor komponist

Pittman trækker på skuldrene på sin egen fredsommelige måde.

- Jeg forstår det ikke. Man kan altid diskutere, om en pris er fortjent, eller ikke. Men Madonna er en stor komponist. Det er indiskutabelt. Den måde, hun bygger sine sange op på, er helt unik og speciel. For eksempel Papa Don't Preach - den er min favorit.

Netop derfor kunne det jo være godt at se hende på en lille scene. For at se hvad hun egentlig kan?

Se billederne:

- Du ville blive væltet omkuld. Og ja, det er også min store drøm. jeg ville elske at stå ved siden af hende. Men desværre. Det har jeg ingen indflydelse på.

Den 36-årige guitarist, der oprindelig stammer fra Texas, har haft et par fridage i København. Men i stedet for at lege turist, benyttede han søndagen til at aflægge et besøg i produceren Flemming Rasmussens studie på Nørrebro. For kendere af rock og heavy metal-scenen er Rasmussen et ikon. Hans navn kan ses på Gasolins covers. Hans verdensberømmelse skyldes især jobbet som producer på tre Metallica-album.

Indspiller i Danmark

- Flemming er et lyd-geni. En rock'n'roll gud. Jeg kender ham fra Metallicas plader. Først undrede han sig vist lidt. 'Din musik er ikke en gang heavy', sagde han. Men for mig er han den rette. Vi indspillede nogle skitser, som lyder ret fedt. Der er noget at arbejde videre med. Meget hyggelig dag, faktisk.

Som texaner er Pittman meget naturligt inspireret af den gamle texanske blueslegende Muddy Waters.

- Jeg spiller blues med hardrock-feeling. Jeg er inspireret af Muddy Waters, men når jeg spiller mine bluessange ender det med at lyde som Black Sabbath. Kan ikke gøre for det.Pittman udgav i efteråret albummet 'Pain, Love And Destiny'.