Electropopperne bød på kamæleonfest og en særlig overraskelse

Med tanke på Grøn Koncerts musikprogram hører Turboweekend og Oh Land nok til de mere eksperimenterende optrædende, da de på hver deres måde bidrager med en kant til deres catchy popnumre. Hver især laver de på sin vis meget forskellige former for popmusik, og dagens besøg på Grøn Koncert skulle dog, ifølge dem selv, også byde på en lille overraskelse.

Scenen var badet i pink – som i, hvad der ikke var pastelblåt, var pink, pink! Publikum var inviteret indenfor i Oh Land-legehuset, og med sit udklædte orkester, som blandt andre var udgjort af en meget iøjefaldende korsangerinde, hoppede Nanna Øland Fabricius igennem "Renaissance Girls", der i sin kombination af energiske synths og trommer og endda tilsat undertoner af en atmosfærisk 70'er-funk skød tilstedeværelsen op på et niveau, som burde have været til stede ved alle Grøn Koncert-numre hidtil.

Oh Land og Turboweekends optræden havde mere præg af en dobbeltkoncert med to hovednavne end et fælles show. Aftenens første stik i samspillet blev dog allerede taget ved koncertens andet Oh Land-nummer "Son Of A Gun", der blev hjulpet på vej af Turboweekends Silas Bjerregaard. Den føromtalte overraskelse skulle udfolde sig hurtigt derefter med den dugfriske samarbejdssingle "Slow" med udgivelse selvsamme dag, hvor de harmoniske vokaler var godt sammensat, imens orkestret bag Turboweekend fandt sig godt til rette på scenen.

Det pink og pastelblå blev derefter hurtigt udskiftet med zebrastriber, og det mere stilrene og ligeligt minimalistiske tog derefter over, og Turboweekend-nummeret "Trouble Is" sørgede hurtigt for at bringe festen videre.

Turboweekend stod derefter for en tungere og mere rocket udvikling i sit sæt, som satte sit præg på koncerten i sin helhed. Dette bidrog til en koncertoplevelse af den mere utraditionelle slags med en sammensætning af musikere, der ikke nødvendigvis lå lige til højrebenet.