Med Forum ved man aldrig rigtig. Salen er, som bekendt, oprindelig bygget som ølhal og cykelbane. Så det kunne blive både Beyoncé eller Bajer-Once, her til aften.

Men, hvad der måtte have været af skepsis før koncerten, blev smadret til guldfarvet konfetti få beat inde i det første nummer, ’Run The World (Girls)’. Queen B åbnede med et nærmest grotesk stort lydtryk fra det ti kvinder store band. Med bassen bankende som et overstyret hjerte direkte ind i maveregionen.

Med et publikum med et tændingsniveau, som sjældent set, blev Mrs. Knowles semi-feministiske klassiker startskud til det flotteste Las Vegas-show, jeg har set på dansk grund. Be it Kylie, Madonna, Cher eller J-Lo, der var forbi Forum i november. Suga Mammas kalder Beyoncé sit band. Denne Suger Daddy er endnu ikke færdig med at samle næse og mund op, efter at blive blæst omkuld af et funky multikoloreret sanseorgie med The Mother Diva i spidsen.

Den 31-årige r&b-stjerne turnerer med et show – fordelt over 27 trucks – beregnet til stadionarenaer. 27 lastbiler og så al denne magi presset ind i Forum. Måske er det forklaringen på det nærvær.

Der var numre fra hele Beyoncés karriere, om end kun et enkelt fra Destiny’s Child-tiden. ’Survivor’ selvfølgelig. I sær mange fra det to år gamle ’4’, ’Love On Top’ og den skønne ’1 1’ ballade. Ikke at forglemme ’Flaws And All’ – med en fremragende tekst i øvrigt.

Som altid lydproblemer til at begynde med. Faktisk var det svært at skelne blæserinstrumenter fra guitar og keyboards i de første tre numre. Men det kom. Lidt som ringe i vandet. Omkring femte nummer ’Get Me Bodied’ bemærkede jeg første gang den fremragende trommeslager, lidt senere guitaristen Bibi McGill – og for alvor blæsersektionen.

I toppen af Beyoncés jobbeskrivelse står der vist r&b-sanger. Som hendes alsidige stemme, spænder hendes musik over mere end som så. Ren pop. Rock. Hip-hop. Soul. Og funk. I flere numre pillede det massive band den syntetiske lyd af musikken og blæste til funkangreb på de 7-8.000 publikummer. F.eks. ’Why Don’t You Love Me’, hvor man følte sig hensat til den svedige sky i himlen, hvor Sly Stone og James Brown sikkert jammer i ny og næ.

'You Can’t Fake The Funk', som Princes danske bassist, Ida Nielsen, synger. Hvad La Beyoncé går rundt og faker til hverdag, er en sag mellem hende og Jay-Z. Men det er ikke the funk. Hun er en gudsbenådet performer. Med en fuldstændig naturlig udstråling. Synger som en drøm. Uden at skabe sig - og ja, selvfølgelig oser fru Jay-Z af sex. Faktisk er der mere sex i Beyoncés ene smilerynke end i samtlige plasticbryster ved hvilken som helst sexmesse i samme Forum.

Og modsat f.eks. Madonna, som hun så ud og lød sidste sommer i Parken, ER Beynoncé den power, vilje og sex - den Naughty Girl, hun synger om i sine tekster. Det kvindelige modstykke til en Hustler, som hun sang i en i øvrigt flot version af ’Diva’. Dertil et ordentligt menneske, tilsyneladende. Jeg har ikke  glemt, da hun satte husbondens bedste ven, Kanye West, på plads. Efter han chikanerede Taylor Swift ved en Grammyuddeling.

Beyoncé er attitude. Så meget, at hvis man puttede den på tuber og solgte dem, kunne man hurtigt blive rig. Mine forsvarsværker faldt, da La B svævede henover publikum i (endnu) en sky af konfetti til scenen midt på gulvet. Og sammen med sit lækre kor trykkede den af i ’Irreplaceable’, ’Survivor’ og ’Love On Top’.

Jeg forstår, at en fyr blev smidt ud af Forum efter at have klasket Beyoncé i hendes bootyliciuos bagdel. Mine arme var desværre for korte. Jeg stod omkring ti meter fra scenen på det tidspunkt. Ti meter fra Beyoncé iført lilla, pailletbesat harems/buksedragt. Mangler der mere? Fred i verden, ingen hungersnød og tog til tiden.

Jamen, satte hun da slet ikke sine stilletter forkert? Jo, indledningssekvensen til 'I Will Always Love You'/'Halo' var en direkte kopi af en sekvens, J-Lo havde med i Forum for et halvt år siden.

Før koncerten sagde en af de frivillige medhjælpere inde backstage til en anden: Jeg vil sgu hellere til koncert med Loveshop. Det kunne man så stå og gruble lidt over, mens opvarmeren Luke James larmede løs. Næsten tre timer senere vil jeg sige med en fri omskrivning af bemeldte poporkester: I nat blev det sommer. The MILF-train doesn’t stop here anymore. Måske ikke. I så fald er jeg glad for, at jeg var der, da hun gjorde.

Fuck. Et. Show.

Beyoncé, The Mrs. Carter World  Tour, mandag aften i Forum.