'Run to the Beat powered by Bang & Olufsen' er et nonstop-navn på et nyt motionsløb, men motions-Danmark skal nok få det lært. Konceptet, der er bygget op omkring musik, er unikt og spændende.

At løbet finder sted i ”lydens by”, Struer, giver premieren på dansk grund lørdag 5. september en ekstra dimension.

Run to the Beat er allerede et kendt motionsløbskoncept i England, hvor den store underholdningskoncern IMG står bag, og nu har Danmarks ældste virksomhed inden for sport, marketing og event, f.reklame, købt de danske rettigheder og arrangerer løbet i samarbejde med Struers ikoniske virksomhed, 90 års jubilaren Bang & Olufsen.

f.reklame har efter 40 år som arrangør af store sportsevents for første gang kastet sig over motionsløb.

»Vi har længe været på udkig efter noget unikt, og pludselig fik vi her en enestående mulighed for at lave noget specielt,« siger direktør Mads H. Frederiksen.

Det er en kendt sag for mange motionister, at musikkens effekt forbedrer præstationen. Opmærksomheden flyttes væk fra trætheden. Og under Run to the Beat står DJ’s for hver kilometer på ruten (man kan vælge mellem 10 km og halvmaraton) og motiverer løberne med pumpende rytmer.

Der er start foran Bang & Olufsens bygninger og mål inde på fabriksområdet. Halvmaratonløberne skal løbe 10 km-ruten to gange og kommer desuden ud på en ekstra sløjfe i det smukke Bremdal-område med udsigt over fjorden.

»Jeg må med skam meddele, at jeg aldrig havde været i Struer før. Det er en stor fejl. Byen og ruten imponerer mig. Det bliver et flot og spændende arrangement gennem byen og langs fjorden, og festen slutter med et stort afterparty på den store plæne mellem Bang & Olufsens fabriksbygninger med optræden af et af vore største musiknavne, «siger Mads H. Frederiksen.

Læs mere om lydmotionsløbet på runtothebeat.dk.