Hvis du flittigt deler hver eneste tur til det lokale fitnesscenter på de sociale medier, kan det være, der ligger psykiske problemer bag. Det viser forskning fra Brunel University i London.

Tyske Business Insider skriver, at deling af vores træningsresultater på de sociale medier kan bunde i psykiske problemer. De henviser til forskning fra Brunel University i London.

Svedige muskler og proteinpulver i shakeren. Der er virkelig kommet gang i de danske fitness centre. Vi er blevet 'bootylicious' og de strammeste badejern. Men når vejret ikke er til, at vi kan 'flexe' ved Havnebadet på Islands Brygge i København eller ved 'Den Permanente' i Århus, deler vi i stedet vores træningsbilleder på de sociale medier.

Selvom det kan virke harmløst, viser forskningsresultaterne nemlig, at de folk der deler deres træningsresultater plejer at have narcissistiske tendenser og et stort behov for at have et godt ry blandt andre.

»Narcissister opdaterer oftere om, hvad de har opnået. Det gør de, fordi de har et større behov for anerkendelse blandt deres venner og følgere,« står der blandt andet i resultaterne fra Brunel University.

Forskningen peger på, størstedelen af opslagene handler om, hvor meget tid, der bliver investeret i at opnå det udseende. Som regel plejer disse opslag at få flest likes af alle opslagskategorier. Men det er ikke nødvendigvis positivt. Forskningen viste også, at mange 'liker' opslagende som en støtte til de, der lægger billederne op - selvom de ikke bryder sig om dem.