Kreationer fra modens enfant terrible - Jean Paul Gaultier - bliver snart til tilgængelige for menigmand


Der er dømt smæk for skillingen, når det finske highstreet-mærke Lindex fejrer 60-års jubilæum til oktober. Budget-brandet, der tidligere har lanceret kollektioner i samarbejde med hhv. Missoni og Matthew Williamson, afslører nemlig, at de har allieret sig med ingen ringere end modens enfant terrible - Jean Paul Gaultier.

- Det er en kæmpe ære for os at samarbejde med så stort et designikon i forbindelse med fejringen af vores 60-års jubilæum. Jean Paul Gaultier brandet udstråler en energi og selvtillid, som giver god genklang med Lindex brandet og dér, hvor vi er på vej hen, siger Lindex' chefdesigner, Nina Starck, i en pressemeddelelse.

Jean Paul Gaultiers kollektion for Lindex sættes til salg fra d. 8. oktober 2014 og byder bl.a på dametøj, lingeri, børnetøj og accessories. 10% af salgsprisen doneres til kampen mod brystkræft.

- Det er en vidunderlig og sjov oplevelse at skabe en kollektion, der oversætter mine koder til Lindex og samtidig tager del i kampen mod brystkræft. Jeg tror, at vi har skabt et godt mix ud fra de elementer, og kollektionen er modig, chic og toneangivende ganske som Lindex-kvinden, siger Jean Paul Gaultier.


Find Jean Paul Gaultiers Lindex kollektion fra d. 8. oktober her: Lindex.com (de leverer til Danmark)