Det britiske reklamenævn ASA afviser, at David Beckhams undertøjsreklamer for H&M er anstødelige.

Februar måned var ekstra pirrende for kvinder og mænd med hang til et stykke velhængt mandfolk. I forrige måned tonede David Beckham nemlig frem i det frosne bybillede med olieret overkrop, intenst blik og en stor bule i boksershortsene.

Fans neglede David Beckhams H&M plakater, en stolt Fru Beckham twittede billeder af sig selv foran gemalens billboards, men tre menige briter var alt andet end begejstret for Beckhams bule.

'Reklamerne er uansvarlige' og 'de er uegnede for mindre børn', lyder et par af de klager, det britiske reklamenævn ASA (The Advertising Standards Authority) modtog på baggrund af den 36-årige L.A. Galaxy spillers undertøjsreklamer. I går afviste ASA alle klager og godkendte Beckhams kampagne med ordene:

-Selvom vi har forståelse for, at nogle kan finde billederne smagløse, konkluderede vi, at det er utænkeligt at reklamen vil forårsage alvorlig eller vidtrækkende anstød.

ASA afviste også, at Beckhams kampagne var uegnet for børn, da den hverken viser nøgenhed eller er åbenlys seksuel.

Ikke åbenlys seksuel? We beg to differ, men døm selv ved at bladre i Beckhams bedste underbukse-billeder foroven...