Er du berørt af nedbruddet hos Telenor? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

Torsdag havde Telenor et større servernedbrud, som betød, at mange af selskabets kunder stod uden dækning i flere timer. I Danmark blev fejlen løst omkring klokken 20:00, mens Telenor-abonnenter i udlandet fortsat måtte se langt efter netværk.

En af dem var Simon Uldall fra Aarhus, som er på bryllupsrejse med sin kone, Nadia, i Cervia i Italien. Feriedagen torsdag blev dog i store træk brugt på at sidde i telefonkø hos Telenors kundeservice. I første omgang sad Simon Uldall i kø i en time, hvorefter han røg ud af telefonkøen.

»Så prøvede jeg igen. Efter en time og ti minutter kom jeg igennem, men hos Telenor sagde de, at jeg bare skulle nyde min ferie, og så prøve igen i morgen,« siger Simon Uldall, som altså brugte mere end to timer på at komme igennem til Telenor skundeservice, til BT.

Han taler med BT via sin kones telefon. Hun er kunde hos 3 og har ingen problemer.

»Telenor har selvfølgelig ret i, at jeg bare skulle nyde min ferie, men jeg synes, det er lidt provokerende at svare på den måde,« siger Simon Uldall og tilføjer:

»Jeg er jo på ferie, så det (netværk, red.) er selvfølgelig ikke det vigtigste, men jeg er selvstændig og derfor afhængig af, at ansatte og samarbejdspartnere kan komme i kontakt med mig.«

Simon Uldall har i forbindelse med sin virksomhed 26 abonnementer hos Telenor, og nedbruddet var et irritationsmoment, han gerne ville have været foruden på sin bryllupsrejse.

Er du berørt af nedbruddet hos Telenor? Så hører BT meget gerne fra dig. Send en mail til 1929@bt.dk eller skriv en besked til os her på Facebook.

Telenor har i en mail til BT forklaret, at nedbruddet skyldtes en fejl på en server, og at abonnenter, der befinder sig i udlandet, vil få netværk løbende.

Nu håber Simon Uldall bare på, at Telenors arbejde giver pote, så han har netværk på sin telefon fredag morgen. Indtil videre er han dog ikke imponeret over Telenors håndtering af sagen.

»Det er et af landet største teleselskaber, og det må simpelthen kunne gøres bedre,« siger Simon Uldall.