Som den eneste har Michael Sand fra S&S Bilhus været med i alle 15 sæsoner af TV3-programmet.

‘Luksusfælden’ har kørt over skærmen i 15 sæsoner, og mens både deltagere og værter løbende er blevet skiftet ud, så er der én ting, der er forblevet det samme gennem hele serieren: bilsælgeren Michael Sand fra S&S Bilhus.

– Jeg kom egentligt med ved et tilfælde. Jeg hjalp BilBasen med at starte et auktionshus op, og dengang var de sponsor for ‘Luksusfælden’, som ringede til dem og spurgte, om de ikke kendte en, der kunne hjælpe med deltagernes bil, fortæller Michael til Realityportalen.dk.

– Det ville jeg naturligvis gerne, og så tog jeg turen til Sjælland for at kigge på bilen. Her stod de klar med kameraet, og det hele spillede bare. Derfor spurgte de efterfølgende, om jeg havde lyst til at medvirke permanent.

LÆS OGSÅ: SE BILLEDERNE: Natascha Linea folder sig ud

Fantastisk samarbejde

Det havde Michael, der siden har medvirket i 15 sæsoner af TV3’s populære program og ugentligt snakker med holdet bag. Og det er ikke en beslutning, han på nogen måde har fortrudt.

– Jeg er rigtig glad for at medvirke, og vi har det rigtigt godt sammen. Vi hygger os, når vi optager, og både eksperterne og tilrettelæggerne bag er virkelig flinke, fortæller Michael, der afslører, at han aldrig ser programmet efterfølgende.

– Men det handler om gensidig tillid. Jeg stoler på, at de klipper programmet ordentligt sammen, mens de naturligvis stoler på, at jeg giver en fair pris for bilen og alt det der.

LÆS OGSÅ: Uforstående ‘Luksusfælden’-ekspert: Vil deltagerne bare på tv?

Tjener intet på bilerne

Faste seere af ‘Luksusfælden’ vil med sikkerhed kunne genkende Michael, der har medvirket i en lang række episoder gennem årene. Men det er langt fra noget, som han bliver rig på.

– Jeg repræsenterer jo egentligt begge parter, og jeg skal sørge for, at det er fair for programmet og samtidigt, at deltagerne får en fair pris for bilerne. Jeg tjener ingen penge på dem. Enkelte gange kan det gå lige op, men ellers er det en underskudsforretning.

Det er nemlig sjældent de fedeste biler, som programmets deltagere kører rundt i, og derfor har S&S Bilhus en speciel ‘Luksusfælden’-kategori til de biler, som de køber i programmet.

– Generelt er bilerne fra programmet i dårligere stand. Når økonomien er skidt, er det jo sjældent reparationer på bilen, der er øverst på planen. Så vi ser tit, at bilerne er helt kørt ned og har overskredet deadline for syn. Så tit ender de med at blive kørt direkte til skrot, hvor jeg måske kan få 2000 kroner for en bil, som jeg lige har købt for 10-15.000.

LÆS OGSÅ: CHOK efter ‘Luksusfælden': Nu er vi gået fra hinanden

Reklame og troværdighed

Men selv om deltagelsen i ‘Luksusfælden’ ikke er noget, som Michael bliver rig på, så er det ikke noget, han har planer om at sætte en stopper for.

– Det er jo god reklame, og så giver det en genkendelighed og troværdighed over for kunderne. Jeg havde nok ikke været med i 15 sæsoner, hvis jeg var et dumt svin. Men for mig handler det mere om troværdighed end penge.

– Jeg underskriver en ny kontrakt med ‘Luksusfælden’ inden hver sæson, og det er noget, som jeg helt sikkert regner med at blive ved med, slutter Michael.

Michael og S&S Bilhus er altså også repræsenteret, når ‘Luksusfælden’ vender tilbage til de danske tv-skærme til foråret.

Herunder kan du se et klip fra, da Michael hjalp programmet i den netop overståede sæson, og ellers kan du finde flere klip HER.

LÆS OGSÅ: ‘De unge mødre’-Katherina efter ny knude: Jeg vil ikke væk fra Mikkel

Følg med på Realityportalens Facebook-side og Instagram, så du hele tiden er opdateret med nyheder fra diverse reality-programmer og kendisser.