Ti tips til et slankere liv

Med januar kommer hverdagen og løfter om vægttab. Du får her nogle simple gode vaner, der hjælper dig med at blive slank.

1. Gå en tur i din frokostpause. Det bliver endnu bedre, hvis du finder nogle trapper at gå på.

2. Sørg for at lave nogle små aftaler med dig selv. Fx at det første du spiser på jobbet, er frugt, at du kun spiser slik på jobbet én gang om måneden el.lign.

3. Hvis du ikke giver dig selv lov til at synde lidt en gang imellem, vil du føle afsavn, og du har lettere ved at falde i.

4. Lad kun sunde madvarer ligge fremme på bordet. Udskift slikskålen med frugtskålen.

5. Spis aldrig direkte fra pakken. Læg altid en portion på en tallerken, så du tvinger dig selv til at se, præcis hvor meget du spiser.

6. Tag madpakke med på jobbet. Så har du kontrol over, hvor meget du spiser.

7. Spis frugt til dessert. Det er sundere end slik og giver samtidig en større mæthedsfornemmelse.

Pas på, for meget frugt gør dig fed. Læs hvor meget du må spise på SlankeDoktor.dk

8. Vær opmærksom, når du spiser sammen med andre. Du spiser i længere tid, end du ellers havde gjort. Hold øje med, hvor meget du spiser.

9. Pas på med at spise foran tv. Det afleder din opmærksomhed fra, hvor meget du spiser, og det får dig til at spise i al for lang tid.

10. Behold beviserne. En gruppe forsøgspersoner spiste kyllingevinger. Dem, der lod skrogene ligge på tallerknen spiste mindre, end dem der fjernede skroget med det samme. Begrundelsen er, at resterne hjælper os til at huske, hvor meget vi allerede har spist.

Få flere slanketips til hvordan du taber dig på SlankDoktor.dk