Sådan slipper du for kærlighedshåndtagene

Her får du en øvelse, der kan give dig en slankere talje – og du kan selv justere sværhedsgraden.

Hvis du knokler derudad med din konditionstræning og maveøvelser, og stadig synes, at du har lidt for meget af de der ’kærlighedshåndtag’ i taljen, kan du prøve denne øvelse.

Den laves med håndvægte, men for at få teknikken på plads, og se om øvelsen er noget for dig, kan du starte med at fylde en halv- eller en helliters flaske med vand, eller brug en pose løse ris, inden du investerer i håndvægte, lyder rådet fra SØNDAGs sundhedsekspert Hanna Thómasdóttir, der er uddannet osteopat.

LÆS MERE: Savner du udfordrende maveøvelser? Find den her på soendag.dk

Det er de skrå mavemuskler, du træner ved øvelsen, og hvis ikke du har trænet sidebøjninger længe, skal du starte stille og roligt, for al uvant træning vil give træningsømhed.

Sådan gør du
1.
Tag håndvægten i din højre hånd. Stå lige, hverken let foroverbøjet eller bagoverbøjet. Fødderne peger lige frem, skulderbladene samles, ret ryggen og kig lige frem.

LÆS MERE: Vil du gerne prøve en øvelse, der træner flere af kroppens muskler på en gang, så klik her!

2.
Fra denne position bøjer du til højre side samtidigt med at håndvægten føres ned mod dit højre knæ, indtil afstanden mellem dine ribben og hoftekam er så lille som muligt. Når du ikke kan komme længere i sidebøjningen, retter du dig stille og roligt op til udgangspositionen.

3.
Gentag 8-12 gange for den højre side, skift og træn din venstre side, for så at tage et halvt minuts pause mellem i alt tre sæt.

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08