Sådan får du en flad mave hurtigt

En flad mave er en sund mave. Her får du læge Jerk Langers 11 bedste tip til motion og sund livsstil, som lynhurtigt giver dig den eftertragtede flade mave.

Forbrænd kalorier
1. Stærke muskler forbrænder flere kalorier. Styrketræning to gange 45 minutter om ugen.
2. Mavebøjninger strammer maven op, så den virker slankere. Lav dem, mens du ser tv.
3. Hård træning brænder mange kalorier af, men pas på ikke at spise for meget bagefter.

Dukan-kuren, som de kendte taber sig med - se de fire faser på udeoghjemme.dk

4. Lange gåture i rask tempo er den bedste mavefedt-forbrænder.
5. Snyd ikke dig selv for motion i weekenden.

Søvn og stress
6. Når du sover, danner kroppen leptin-hormon, som dæmper appetitten.
7. Søvnmangel aflejrer mavefedt og gør dig sukkersulten. Sov til du føler dig veloplagt næste morgen.

Derfor giver søvnmangel æde-flip. Læs mere på udeoghjemme.dk

8. Stress danner hormonet kortisol, som gør dig sulten og aflejrer fedt på maven.
Sunde olier
9. Enkeltumættede fedtsyrer hedder fedtet i olivenolie, som overraskende kan slanke lidt på maven.
10. Udnyt også de sunde olier i rapsolie, mandler, nødder, peanutbutter, avocado og mørk chokolade.

Drop smøgerne
11. Selv om rygere virker slanke, har de ofte mere fedt på og især inde i maven.