Sådan bliver de kendte klar til den røde løber

Det er ikke nødvendigt at sulte sig selv, når man som berømthederne skal blive klar til den røde løber, ifølge en ekspert.

Juice-kure, tarmskylninger, faste og sauna-dragter. Med den årlige Golden Globe Awards lige om hjørnet er alle midler på tale hos kendisserne for at nå ned i den rette kjolestørrelse. E! Online har spurgt kendis-ernæringseksperten og diætisten Keri Glassman om gode råde til at tabe sig inden en rød løber-begivenhed.

Stjernerne ser altid skønne ud på den røde løber – men til hverdag er virkeligheden en anden. Se 6 stjerner med og uden makeup på elle.dk

Overraskende nok er svaret, at man ikke behøver at sulte sig selv. Du kan nemlig tabe dig uden at gå på juice-kur eller andre ekstreme tiltag. Keri Glassman har nemlig det perfekte bud på, hvordan diæten skal se ud for, at det er muligt at tabe sig i løbet af få dage.

Det drejer sig om en fire-dages slankekur, der er ret enkel og stadig tillader, at du spiser regelmæssigt og ikke behøver at sulte. Samtidig er der indarbejdet sunde fødevarer, som bidrager til at rense og afgifte din krop.

Her er Keri Glassmans slankekur til den røde løber:

Morgenmad: Et æg, to scrambled æggehvider med en halv teskefuld tørret oregano.

Mellemmåltid: Et medium-stort æble med en halv teskefuld kanel.

Frokost: Spinat-salat med linser (spinat, 60 gr. kogte linser, et hårdkogt æg og to teskefulde olivenolie)

Mellemmåltid: 60 gr. artiskokker eller en lille, dampet artiskok med en skvæt citron

Aftensmad: Spinat-salat med laks (60 gr. spinat, 85 gr. grillet laks og ¼ avocado)

Også selv om du ikke ligefrem dyrker den røde løber som en del af din hverdag, så kan almindelige mennesker også sagtens få noget ud af slankekuren. Ifølge Keri Glassman så er den en god start på en kostomlægning, fordi du spiser med faste intervaller.

- Det er en god ramme, som vil hjælpe dig til at chokstarte din slankekur, fordi du vil begynde at føle dig bedre tilpas, og du forbereder dig på at nå dit mål, siger Keri Glassman til E!Online.

Vigtig ikke at overspise
Hun råder desuden til, at man inddeler sin sult og mæthed på en skala fra et til ti, så man får en større fornemmelse af niveauerne i det behov, man spiser ud fra. Nogle gange spiser vi nemlig fuldstændigt uden at have hovedet med og ud over vores basale behov.

- Du skal aldrig gøre det. Du skal ikke proppe dig selv, lyder det fra Keri Glassman.

Når det gælder juice-kure, så er ernæringseksperten heller ikke nogen stor fortaler men heller ikke ligefrem modstander. Det handler, ifølge hende, om at få kalorier nok undervejs, men samtidig skal der ligge en ordentlig køreplan til forløbet efterfølgende. Diætisten foreslår i stedet, at man få juicen indarbejdet i en sund kostplan, så man kan høste alle fordelene, men at du samtidig ikke hopper tilbage ved udgangspunktet, når du igen begynder at indtage fast føde.

De danske kendte kan sagtens være med, når det gælder den røde løber. Se galleriet på billedbladet.dk

Keri Glassman har desuden udgivet bogen The New You and Improved Diet: 8 Rules to Lose Weight and Change Your Life Forever, der indeholder en mængde brugbare tips og opskrifter til det gode vægttab.