Sådan blev Ole skønhedsguru

Han er kendt som Danmarks ukronede skønhedskonge, hvis navn er kendt af stort set alle inden for landets grænser. Det var en kombination af kærlighed til naturlige ingrediensers kemi, drømmen om en egen produktlinje og naturmedicin oplevet på egen krop, der førte til, at Ole Henriksen lancerede sit første produkt i 1983. Siden er det blevet til en verdensomspændende succes, der har gjort Ole til et kendt ansigt i hele verden. Sidste år solgte han sit firma til luksusgiganten LVMH, men er fortsat kreativ leder af firmaet, der har base i det solbeskinnede L.A.

- Jeg drømte om en egen produktlinje, lige siden jeg som ung var studerende på Christine Shaw Beauty College i London. Cremer med forskellige teksturer var min første kreation i skolen. Men det varede mange år, før jeg var finansielt i stand til at skabe min egen. Det var en stor dag for mig dengang i 1983, hvor jeg lancerede min første creme."

Læs også Uffe Buchards ærlige snak om Botox på IN.dk

- Jeg elsker klare farver, fordi de reflekterer liv og energi. Begge matcher min personlighed. Jeg er også perfektionist, hvilket jeg håber også afspejles i mine produkter, der er synergien mellem aktive, naturlige ingredienser og høje koncentrationer, så kunden får den ønskede effekt.

Hvad er det, dine produkter kan?

- For mig handler det om at hjælpe kvinder såvel som mænd. Jeg vil gerne bidrage til at opbygge deres selvtillid og gøre dem opmærksom på den glæde, der kommer af at pleje sin hud ordentligt. Og selvfølgelig ved at se resultaterne i spejlet. Det kan vi som et komplet livsstilsbrand, der favner både natur, videnskab, skønhed og velvære. Det handler i bund og grund om at uddanne vores kunder til at favne deres naturlige skønhed, at elske deres eget spejlbillede og gribe livet!

Hvad er dine ambitioner på vegne af Ole Henriksen-hudpleje?

- Hele produktlinjen har udviklet sig nærmest organisk siden begyndelsen som et hjertebarn, der har vokset sig til et globalt brand. Jeg må sige, jeg elsker at stå i front for et internationalt firma sammen med mit helt fantastiske team. Jeg trives med den store udfordring, der hedder hele tiden at være ti skridt foran, så vi er konkurrencedygtige. For når alt kommer til alt, så handler det om at levere det bedst mulige produkt. Det handler ikke om penge.

Vidste du, at Kleopatra knuste biller for at få røde læber? Læs flere sjove facts på IN.dk