Mavefedt er din benzin

Fedtet på maven er lettest at komme af med.

Fedtet, der sidder i maveregionen, sidder tættest på leveren, hvor alt fedt skal omdannes til en brændbar slags fedt. Det betyder, at når du træner og dermed har et stort behov for brændstof, bruger du lettere af mavefedtet, fordi det hurtigt kan blive omdannet i forhold til fedtet på hofterne.

Tab dig med både kost og motion
Undersøgelser viser at, kvinder, der følger kostændringer med mere protein, fedt og grønsager og mindre stivelse og samtidig træner aktivt, taber næsten dobbelt så meget mavefedt, som hvis de kun ændrer kosten, eller hvis de kun træner.

Få  10 tips til en flad mave på udeoghjemme.dk

Er træningen oven i købet en blanding af konditionstræning og styrketræning (halvt af hver), taber man endnu mere mavefedt.
Tab dig med både kost og motion

En undersøgelse viser, at kvinder i 40’erne, som trænede seks dage om ugen i 24 uger, og som kombinerede styrketræning og konditionstræning, tabte 40 procent mere vægt end tilsvarende grupper, der enten kun lavede konditionstræning eller kun lavede styrketræning.

Oven i købet tabte kvinderne 12 procent mere mavefedt i gruppen, der kombinerede konditionstræning og styrketræning.

Det bedste er altså at gøre lidt af hvert, hvis du vil tabe så meget mavefedt som muligt med samme tidsforbrug.

Få 5 tips til en slank krop på udeoghjemme.dk