Guide: 4 apps til en bedre søvn

Har du problemer med at sove? Måske din smartphone kan hjælpe dig.

Det er vigtigt at få nok søvn, for som forskning flere gange har påvist, kan det ligefrem være sundhedsskadeligt at få for lidt søvn.

Sørg derfor for at sætte god tid af til at sove, droppe kaffen om aftenen og passe på med at tage en lang eftermiddagslur efter kl. 16.

Tag testen på Femina.dk og find ud af, hvor godt du egentlig sover.

FEMINA giver dig her fire gode apps, som kan hjælpe dig med at falde til ro og sove godt.
 
Fald til ro
- App’en Relax With Andrew Johnson (19 kr.) sætter tilværelsen på pause. 15-20 minutter med inderlig afslapning, når du vil, og hvor du vil.

Tøm hovedet
- Meditation er ikke hokuspokus. Sæt dig et stille sted, gerne med ansigtet mod en tom væg. Sæt mobilens alarm til fem minutter senere, og koncentrér dig om at se på et punkt på væggen uden at tænke på noget bestemt. Hver gang en tanke kommer, så bare lad den passere. Træning gør mester. Du kan også prøve
app’en Simply Being (7 kr.).

Sov nok
- App’en Sleep Cycle Alarm Clock overvåger dit søvnmønster og vækker dig først, når du er i den lette
søvnfase (7 kr.).
- Ambiance luller dig i søvn til klokkespil og vækker dig med kvidren af fugle (21 kr.).

Sover du for lidt? På Femina.dk får du 7 klare tegn på, du mangler søvn.