Fem (næsten) kaloriefrie fødevarer

Der findes madvarer med kalorieindhold under 50 pr. 100 g. Og det er jo godt at vide, hvis du vil fylde maven op, uden det fylder i kalorieregnskabet

Det er en halv sandhed, når vi forsøger at tale om fødevarer, der ingen kalorier har. Men der findes faktisk nogle stykker med et kalorieindhold under 50 pr. 100 g. Det betyder, at du kan spise rigtig meget uden, at det tæller væsentligt på dit regnskab. De fleste vil under vægttab skulle spise omkring 12 – 1600 kalorier for at få et vægttab til at virke.

Få 6 ting der med sikkerhed gør dig slank på SlankeDoktor.dk

Jo færre kalorier der er i en fødevare, jo færre næringsstoffer er der også. Det betyder, at værdien af fødevaren også er meget lavere. Men trænger du til noget, hvor du blot har brug for at fylde maven lidt op, så er der nogle muligheder:

Agurk
Denne grøntsag indeholder ca. 14 kalorier pr. 100 g. spiser du en hel agurk har du – helt afhængig af størrelsen - altså indtaget omkring 50 kalorier. Det er nærmest ingenting.

Hvidkål
Indeholder 39 kalorier pr. 100 g. Hvidkål opleves som en grøntsag der mætter rigtig godt

Iceberg salat
Indeholder 20 kalorier pr. 100 g. Det betyder, at der i et helt Iceberg-hoved er omkring 50 kalorier, altså igen afhængig af hvor meget hovedet vejer.

Honningmelon
Den har 26 kalorier pr. 100 g. Selvom denne virker sødere end fx vandmelon, så har den færre kalorier. Dette skyldes muligvis, at den knap er så ’tæt’ i strukturen som vandmelon. Brug den gerne i salater og som en del af et mellemmåltid.

Jordbær
Er du så heldig at have jordbær i fryseren, så indeholder de heller ikke mere end ca. 45 kalorier pr. 100 g. Brug dem på din morgenmad, i drikke, i salater og meget mere.

Herudover så findes en række drikkevarer uden kalorier, som fx te, kaffe, sodavand light. Så nyd at fylde maven om med dette, hvis du er tørstig.

Det her er de 3 bedste grøntsager til din krop. Læs mere på SlankeDoktor.dk