Få en god holdning på kun tre uger

Drømmer du om en flot kropsholdning, fladere mave og stærkere ryg? Så læs med her.

Vil du have en god kropsholdning og være god til at sidde korrekt på din stol dagen lang? Vil du have en fladere mave og en stærkere ryg? Denne øvelse giver dig det hele på en og samme tid.

Se 10 gode tips til at få flad mave på udeoghjemme.dk

Sådan gør du
Lav øvelsen hver anden dag i tre uger og mærk forskellen.

Sid på en sammenrullet træningsmåtte eller rul et tæppe eller et eller to håndklæder sammen til en ’pølse’. Sæt dig på forhøjningen og stræk benene frem. Du skal kunne sidde med ryggen helt ret. Kan du ikke det, så gør ’forhøjningen’ højere. Det er vigtigt, at du kan sidde med en god kropsholdning, når det nu er den, du skal træne!

Se hvordan du får fast mave og stærk ryg på udeoghjemme.dk

Spænd bækkenbunden og spænd maven. Sænk skuldrene. Bøj albuerne, og pres dem aktivt ind mod din talje.

Ræk så armene op over hovedet. Stræk armene, så meget du kan, hvor du samtidig kan holde spændingen i maven (dette er vigtigt). Sænk armene igen og pres albuerne aktivt ind mod taljen.

Gentag øvelsen i et minut. Hold pause i 30 sekunder og gentag øvelsen igen to gange et minut.