Er du konstant sulten?

Du skal forbygge sulten, så du kan vælge de rigtige madvarer.

At være sulten giver grobund for at spise for meget og forkert. Hvis du først er sulten, skal du være meget dygtig, hvis din hjerne skal bestemme, hvad du skal spise, og hvilke mængder du skal vælge. Derfor gælder det om at forebygge sulten. Er du konstant sulten, så kan det være, at du spiser på den forkerte måde - at du simpelthen vælger de forkerte fødevarer.

Få 16 sunde mellemmåltider, der holder sulten for døren på SlankeDoktor.dk

Hold dit blodsukker stabilt
Du får her lidt råd at holde et stabilt blodsukker og dermed sulten fra døren.

• Spis morgenmad senest en halv time efter at du er stået op. Hvis du venter for længe vil du oparbejde sult senere på dagen.
 
• Sørg for at der ikke er mere end 3 timer mellem hvert måltid. Det giver den optimale fordeling af dit blodsukker.

• Spis dine mellemmåltider selvom du ikke er sulten. Spiser du dem ikke, har du risiko for at spise for meget næste gang, da du pludselig bliver sulten.

• Sørg for at alle måltider består af en kombination af fibre og proteiner. De måltider hvor der er brød, så læg mærke til om brødet har fibre nok.

• Brød bør have mindst 8 g fibre og knækbrød mindst 15 g fibre pr. 100 g.

• Jo oftere du spiser grøntsager til dine måltider, jo bedre vil maven være fyldt op og de er også med til at stabilisere dit blodsukker.  

Download en gratis kalorietabel til dit køleskab på SlankeDoktor.dk