Du spiser, det du ser

Vidste du, at du først og fremmest spiser det mad, du får øje på. Altså den mad der er omkring dig. Det er fx derfor, at det er svært at sige nej tak, når din kollega har taget kage med, eller der er rundstykker til formiddagskaffen. Selvom du er vant til at spise to gulerødder kl. 10, så får du lyst til rundstykkerne, når de står der.

Det samme gælder hjemme hos dig selv. Hvis du har frugt stående frit fremme, og det måske endda er skåret i spiseklare stykker, så er det også det, du får lyst til. Så spiser du helt automatisk noget mere frugt og bliver glad ved det.

Download et gratis skema over sunde mellemmåltider på SlankDoktor.dk

Men står der slik i en skål eller ligger det som det første du ser, når du åbner dit køkkenskab, så får du lyst til det og fornemmelsen af, at det bliver svært at klare sig uden, er til stede.

Gode råd til sunde vaner
Du får her nogle gode råd til at sikre, at ”du spiser det du ser” og det du ser, er noget som er godt for dig og måske dit vægttab.

• Sørg altid for at have skrællede gulerødder i dit køleskab. Skræl et kilo af gangen. Når du tager den sidste, så skræller du de næste. De kan stå i en skål med vand i dit køleskab, så det er det første du får øje på, når du åbner døren

• Vær forberedt med dine indkøb til din måltider, så du ser de fødevarer, du skal bruge i dine skabe og ikke bliver fristet til at hente en pizza på vejen hjem

• Hvis du skal have slik, kager og chokolade i din husstand så læg dem i en skuffe eller et skab langt væk. Eller som minimum et sted, hvor du kun kommer, hvis du går målrettet efter dit slik

• I din taske når du er ”ude af huset” skal du have lidt nødrationer af fx mandler, nødder, banan, grovbolle, knækbrød, små sorte pasteller, bolsjer og lignende. Ikke det hele, men et eller andet, så du ved, at du kan spise lidt lækkert, hvis du får lyst

• Sørg for at der er en grovbolle klar ved TV-tid. Lad den evt. stå fremme på køkkenbordet, så du ikke fristes til at lede efter andet

Læs hvor meget dine øjne bestemmer over din appetit på SlankeDoktor.dk