De slanke kvinders hemmelige tips

Kigger du misundeligt på din veninde, der synes at kunne spise, hvad hun vil uden at blive et gram større af den grund? Hvad er hendes hemmelighed – en høj forbrænding måske?

Der findes mennesker, der har en høj forbrænding, og som kan vælte mad ned uden at tage på overhovedet. Men der er ikke ret mange af dem. Det er i stedet nogle helt andre aspekter, der er i spil, når tynde mennesker bliver ved med at være tynde uden at være på slankekur konstant.

Nyhedssitet iVillage.com har talt med to ernæringseksperter om, hvad tynde kvinders hemmeligheder er, når det kommer til at holde en slank figur, uden at det skal være en daglig kamp. Cynthia Sass, der er registeret diætist og forfatter fra New York, samt stjernernes ernæringsekspert Ashley Koff fra Los Angeles afslører her, hvordan naturligt slanke kvinder bærer sig ad.

Er din mor tyk, er du det muligvis også selv. Læs hvorfor på Slankedoktor.dk

Otte hemmeligheder fra slanke kvinder
1.
Naturligt slanke kvinder har en god fornemmelse af deres krops signaler. Så når de føler sig mætte, stopper de med at spise i stedet for at overfylde sig selv. Mange overvægtige kvinder er så vant til at være på slankekur, at de har mistet den fornemmelse med deres egen krop. Men prøv at sætte farten ned, når du spiser, og lad være med at spise foran en tv- eller computerskærm.

2. Tynde kvinder er helt på det rene med, hvad de kan lide, og hvad de ikke kan lide. De nipper ikke til mad, blot fordi den er til stede. Hvis de ikke elsker det, så spiser de det ikke.

3. Mange kvinder har en ide om, at der er mad, der er skidt for dem, og mad der er godt for dem. Men sådan tænker naturligt tynde kvinder ikke. De spiser, det de har lyst til, men de spiser bare mindre af det. Kodeordene er småt, men godt.

Få dit nytårsforsæt om at tabe dig til at lykkes. Se hvordan på Søndag.dk

4. I gennemsnit har kvinder brug for 7,5 timers søvn hver nat. Hvis du får mindre end det, forstyrrer du din fordøjelse, og du vil føle et behov for at spise mere for at holde dig vågen. Samtidig er din krop ikke så god til at omsætte den mad, du indtager, så mere af den vil sætte sig som fedt på din krop. Har du svært ved at komme i seng i ordentlig tid, så prøv at slukke for al elektronik så som mobiltelefon, computer og tv. Det kan hjælpe trætheden til at sætte ind.

5. Slanke kvinder er dobbelt så tilbøjelige til at bruge deres ben til at transportere dem som overvægtige kvinder. Det viser en ny undersøgelse fra Iowa State University. Dvs. at de slanke tager trappen i stedet for elevatoren og vælger cyklen eller gåben i stedet for bilen.

6. Trinde kvinder benytter andre midler som trøst end at spise lækkerier, hvis de er stressede, kede eller vrede. Det kan være, at de motionerer eller kontakter deres venner og lukker frustrationerne ud der.

7. Slanke kvinder spiser som regel langt mere frisk frugt og grønt. Og det er ikke dækket med fløde eller dressing for at kamuflere smagen. I stedet bruger de forskellige urter, krydderier, eddiker osv. for at spice smagen op.

8. Mange tynde kvinder springer ikke over morgenmaden, og forskning viser, at en portion morgenmad sikrer, at du ikke foretager dårlige madvalg senere på dagen. Desuden sætter det skub i din fordøjelse, så du forbrænder mere hele dagen.