Bryd dine vaner og tab dig!

Forestil dig, at du om 1 år er 10 kg. lettere, uden at gå på slankekur! Hvis du bryder dine vaner kan det lade sig gøre
Mange vil mene, at det er umuligt, men hvis du blot følger nogle simple retningslinjer og ændrer dine daglige rutiner og madvaner, venter der sig et ’lettere’ liv forude.

Det kræver kostomlægning og ændring af spisevaner, men dette er den sikre vej frem til et varigt og stabilt vægttab.

Få skema over dagligdagens kaloriefælder på SlankeDoktor.dk

Styrer dine vaner dig?
Mange mennesker er underlagt en række mad- og spisevaner, som lidt efter lidt, har sneget sig ind i vores hverdag. Disse vaner er ofte kaloriefælder, som gør det svært at tabe sig, og som minimerer effekten af vores sunde spisevaner. Mange har vænnet sig til at spise det samme hver dag, nogle undlader måske helt morgenmad og har derfor en glubende appetit ved frokosttid og dermed en tendens til at overspise. Måske hører du til dem, som holder af lidt sødt efter aftensmaden, men inden du har set dig om, har du indtager adskillige unødvendige kalorier. Spis i stedet med omtanke.

Spørg dig selv

1. Har min krop brug for det?
2. Hvad gør det for mig?
3. Er jeg overhovedet sulten?”

Du får 10 gode råd, som du kan tage med dig eller hænge op på køleskabet i hjemmet.

10 gode råd til din dagligdag

1. Nyd maden
2. Spis med omtanke
3. Spis morgenmad – gerne meget og sundt
4. Fyld jævnligt ”benzin på motoren”, spis sunde mellemmåltider
5. Overvej dine sultsignaler – hvornår er jeg sulten og hvornår er jeg mæt?
6. Se på kalorietætheden i dine madvarer
7. Pas på drikkevarerne – især de søde og sukkerholdige
8. Vælg den sunde fastfood
9. Spis flere fibre, og bliv mæt i længere tid
10. Glæd dig selv med mere smag i maden, det giver en gladere mave

Bliv guidet til at opnå din drømmevægt med din egen diætist på SlankeDoktor.dk

At tabe sig er et langtidsprojekt, forstået på den måde, at hvis man falder tilbage i sine gamle, og usunde vaner efter at have tabt sig, mislykkes missionen. Det handler derfor om at tage ét skridt af gangen og lave små ændringer hen af vejen. Skift 3 dårlige vaner ud med 3 gode vaner, og vent så indtil disse vaner er indarbejdet i din hverdag. Tag dig god tid, et stabilt vægttab kommer ikke ’over night’.

Lige nu på BT PLUS

Mode og skønhed
Effektivt 14 dages video trænings- program

Effektivt 14 dages video trænings- program

07/08
Mode og skønhed
Kom i form på hjul - på 8 uger

Kom i form på hjul - på 8 uger

29/04
Mode og skønhed
2,5 pct: Historisk lån på gaden

2,5 pct: Historisk lån på gaden

26/08
Mode og skønhed
Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

Slankehit: Få hurtige resultater med simple fastekure

15/08