10 sunde mellemmåltider

Har du svært ved at undgå eller komme ud af sukkerfælden?  Så få løsningen her.

Det er helt naturligt for kroppen at søge efter sukker – især når du er sulten. Hvis du vil af med den plagende sukkertrang, så handler det om at stabilisere dit blodsukker. Sagt på en anden måde handler det om at få 2-3 mellemmåltider om dagen. De er med til at tage toppen af hovedmåltiderne, og hvis du vælger det rigtige, kan mellemmåltiderne holde dig mæt hele dagen lang. Følg de 10 tips forneden, så får du også rigeligt med vitaminer, mineraler, fibre og protein i de små måltider.

Gratis download af skema med 51 sunde mellemmåltider på SlankeDoktor.dk

10 sunde og nemme mellemmåltider:

1) 2 dl græsk yoghurt (2 %) med 1 stk. frugt skåret i tern

2) 1 peberfrugt i stænger med hummus

3) 1-2 skriver groft knækbrød (minimum 15 g kostfibre pr. 100 g) med hytteost og laks

4) 1-2 skriver groft knækbrød med camembert og marmelade

5) ½ agurke-sandwich af groft sandwichbrød og grøntsager i stænger

6) ½ skive rugbrød med en halv banan ovenpå – evt. med lidt peanutbutter på brødet

7) En lille håndfuld blandede nødder (30 g)

8) ½ grovbolle med fedtfattig ost

9) ½ avocado med rejer

10) 1 glas frisk smoothie

Vil du i gang med en slankekur? Så bliv klog på de forskellige kure på SlankeDoktor.dk