Rasende kunder satte Kvickly kniven for struben: Enten betaler I vores parkeringsafgift, eller også sætter vi ikke vore ben i jeres forretning mere.

Valget var nemt, adskillige kunder fik deres afgift refunderet samtidig er p-vagterne med skrivekløe jaget på porten:

»Det er korrekt, vi har haft et møde med EuroPark og bedt dem om at stikke piben ind. Deres adfærd har givet os mange utilfredse kunder,« siger informationschef Jens Juul, Coop Danmark.

Nidkære og nævenyttige p-vagter blev reelt jaget på porten tirsdag morgen og bedt om at forsvinde fra Kvickly-området ved Slotscentret i Holbæk. Samme ordre har EuroParks folk fået i Næstved, og efter hvad B.T. erfarer, så har Kvicklys koncernledelse bedt EuroParks folk om at holde meget lav profil overalt i landet, hvor EuroPark har tilsyn med p-pladser i nærheden af Kvickly:

»Vi havde specielt i Holbæk og Næstved det problem, at nogle bilister benyttede vores p-pladser til langtidsparkering. når de skulle med toget, men over hele landet. hvor vi har forretningerne ved stationer eller i bymidte, bruger andre vores parkeringspladser,« siger Jens Juul og fortsætter:

»Vi har talt med EuroPark og nået til enighed om, at de holder sig væk eller køre med meget lav profil.

Vi vil have glade kunder, og nu må de næste måneder så vise, om vi selv kan administrere parkeringsanlægget. Derfor vil jeg opfordre bilisterne til ikke at benytte de p-pladser, der er tiltænkt vore kunder, mens vore kunder tilgengæld må huske p-skiven,« siger Jens Juul.

»Vi har pr. kulance betalt adskillige afgifter for utilfredse kunder, det siger jo sig selv, at vi ikke ønsker at smide en god kunde, der har fyldt sin indkøbsvogn, ud af forretningen, vi ønsker kun glade og tilfredse kunder,« siger Jens Juul.

Denne service vil fortsætte. Hvis en Kvickly-kunde bliver udsat for landevejsrøveri på åben p-plads, skal kunden henvende sig i Kvickly med bon som dokumentation for varekøb og girokortet bliver revet midt over.