Deniz' mor i chok

Efter ny voldssag: Jeg sagde det jo

  • Til BT

    Deniz mor Gülzun Uzun advarede for lang tid siden mod hendes søns banemand. Her er hun fotograferet i 2009. (Foto: Claus Bech) Se stort billede

  • De sidste ord til Deniz: 'Vil du ha' en med battet, dit perkersvin' - 1

    Deniz Ôzgur Uzun blev dræbt med et baseballbat. (Foto: Scanpix) Se stort billede

Forrige knap 01|02 Næse knap

Gülzen Unuz måtte begrave sin søn i 2008. Han blev kun 16 år.

Deniz blev beskrevet som en livsglad dreng, der hjalp sin mor med alt, han var dygtig og begavet.

Men den nu 19-årige Kenni Blegvad slog ham ihjel med et enkelt slag i baghovedet af en kølle. I dag, mindre end fire år efter drabet, er Kenni Blegvad sigtet for ny voldelig kriminalitet.

Mand slået med jernrør

Kenni Blegvad blev onsdag fremstillet i grundlovsforhør, efter han er blevet sigtet for at have begået indbrud sammen med en anden person, hvor en af dem slog en ældre mand med et jernrør - den ældre mand kom heldigvis ikke alvorligt til skade.

Dødsvolden mod Deniz var helt umotiveret. Kenni Blegvad og to andre unge drenge var stået ud af deres bil, bevæbnet med slagvåben og var begyndt at true Deniz og hans jævnaldrende kammerat.

Kort efter blev Deniz dræbt af et enkelt slag mod baghovedet.

Mor: Jeg sagde det jo

I dag sidder hans mor tilbage alene i lejligheden og spørger hvorfor manden, som er dømt for dødsvold mod hendes søn, kan være på fri fod og angiveligt igen udøve vold mod sagesløse.

- Jeg vidste det jo godt. Jeg sagde, at han ville gøre det igen. Heldigvis skete der ikke noget alvorligt med ham i går. Men det gør der så måske næste gang, siger Gülzen Uzun.

Det er lige knap fire år siden, at hendes dreng blev slået ihjel.

- Jeg har ikke fået det bedre. Jeg er ikke en stærk person længere. Livet bliver aldrig bedre for mig, siger Gülzen i dag efter drabet på hendes eneste barn.

Hun er bitter over, at manden, som er dømt for dødsvold mod hendes søn, allerede mindre end fire år efter sønnens død er på fri fod.

LÆS OGSÅ: Anholdt i ny sag: Slog mand med jernrør under røveri

- Hans forsvarer sagde, at retten skulle tænke på hans skole  og hans uddannelse. Men den tænker han jo ikke på. Han ødelægger jo bare sit eget liv. Han bliver aldrig et bedre menneske. Han gør det igen. Tro mig, det er et spørgsmål om tid, siger hun.

Straffer ikke hårdt nok

Dengang Kenni Blegvad fik sin dom, var Gülzen Uzun ødelagt over, at straffen var så kort. Kenni Blegvad fik fem års fængsel. Men han er altså allerede løsladt igen.

- De straffer ikke hårdt nok i Danmark. Der er ingen, der stopper sådan en som ham, siger Gülzun, der selv stammer fra Tyrkiet.

Afstemning

Afstemning

Da hendes søn Deniz blev slået ihjel, var Gülzen meget åben om tragedien. B.T. blev inviteret indenfor på Deniz hospitalsstue, så hele Danmark kunne se hvad det meningsløse overfald havde ført med sig af ubærlig smerte.

Men i dag ønsker hun ikke at blive fotograferet. Hun er syg og svag. Plaget af fire år med ufattelig sorg.

Hendes søns banemand var indtil i går en fri mand, indtil han nu er sigtet for at banke et nyt offer med et jernrør.

ER VORES RETSSYSTEM FOR EFTERGIVENDE OVERFOR DE DØMTE I DANMARK? DELTAG I DEBATTEN HERUNDER?:

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Ups

Af: Lilli, Søndag den 26. februar 2012, 18:22

Jeg mente: Det handler jo kun om mord og overfald!).

"Dejlige DK"!

Af: Lilli, Søndag den 26. februar 2012, 18:20

Nå, men nu kommer han helt sikkert ret snart ud igen,- ( det handler jo kun om mord!), så kan Claus Meyer jo også tage sig af ham, den stakkel!! Og give ham en god løn, frihed til at gøre hvad han har lyst til, skidt da med der går mange arbejdsløse unge rundt, som ikke kan få arbejde.
For man SKAL da hjælpe forbrydere,- så er man et GODT menneske, og får samtidig nogle gode skejsere ned i foret!
Ihh, hvor går det godt i vores lille land....

Stjernepsykopat.

Af: Have, Fredag den 24. februar 2012, 18:30

Kenni er stjernepsykopat, og uden for terapeutisk rækkevidde.
På ham er der ingen behandling, der hjælper.
Man kan kun håbe, at han en dag overfalder den "forkerte" og selv får sådan en omgang tæsk, så han selv bliver banket til lirekassemand.

mere straff

Af: gunnar persson, Fredag den 24. februar 2012, 17:02

mere straff og udvisning omgående

mere straff

Af: gunnar persson, Fredag den 24. februar 2012, 17:02

mere straff og udvisning omgående

Dom

Af: bea Benson, Fredag den 24. februar 2012, 14:49

domme i Dk burde väre strenger, de burde også ha dödsspröjten, tar man et liv, er altså 5 år ingen ting, så vil en hver slår en ihjel, fodi uanset hvad kommer man ud af fängslet igen efter 5-6 år, det jo ikke noget.

ang retssystem

Af: irene kaae , Fredag den 24. februar 2012, 11:50

hvilket retssystem det er totalt ude i hampen føj for f

Stein bagger

Af: mike, Fredag den 24. februar 2012, 08:41

Stein Bagger sidder længere tid i fængels end den person som har slået en anden ihjel.... ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

DK inviterer til kriminalitet

Af: Karen, Fredag den 24. februar 2012, 08:33

Danmark sender et kraftigt signal til kriminelle om at deres ugerninger er acceptable. At drab, vold, indbrud ect. giver så lave straffe, er fuldstændig som at tilkendegive, at det de kriminelle gør ikke er så slemt. Det kunne være interessant at tælle fx. 500 sager sammen og vise andre lande, herunder USA, hvor lavt vi straffer her i Danmark, og hvor ligeglade samfundet er med resten af befolkningen. Pædofili accepterer retssystemet, og nærmest opforderer de pædofile til at blive ved - der er absolut ingen konsekvenser når pædofile forbryder sig imod børn. Det er så rystende. Det fordrer desværre til selvtægt.

ud med espersen doktrinen

Af: Rob S, Fredag den 24. februar 2012, 07:57

kenni har været på diverse ungdomsinstitutioner som har prøvet med ole espersen metoder, dernæst fået en latterlig kort tid i spjældet for - helt umotiveret - at slå en ung dreng i hjel - og så går han ud og slår en gammel mand med en jernstang, som det første efter løsladelsen. Viser det ikke med al tydelighed at 68'er pædagogikken og ole espersen doktrinen ikke har virket på ham?

hvis det skal virke på nogen måde, så må der tilsyneladende dygtigere mennesker til at bestemme hvem der er ok til at blive lukket ud og hvem som ikke har bidt på den bløde pædagogik (idioter som kenni) - og så må den sidste gruppe bures inde.

latterligt at tro at hippierne som har opfundet espersen doktrinen selv er i stand til at vurdere hvem den ikke har virket på.

sad lige og læste om et bornholmsk ægtepar som har misbrugt deres døtre igennem 6-8 år. brug alle pengene på døtrenes (=ofrenes) 'genopretning' og intet på morderen og mandens behandling - de skal bare låses væk på livstid, og så er jeg egentlig ligeglad med om de også selv havde en dum far eller faldt på cyklen da de var børn.

Ole Hessel

Af: Susanne Laursen, Fredag den 24. februar 2012, 06:18

Af du skyder på Pia Kjærsgaard er lavt,hun kom først med udtalerser onsdag,der har det meste af DK givet ders menning om den hel uhørte behandling af Marlene Duus,af du syndes af Claus Meyer er en super mand gør mig urolig,ang den såkaldte mediestorm,den har i selv valgt med video filmen,i havde regnet med af det var super reklame også ruller pengene i kassen,men vi dansker kan godt se det forkerte i af voldsmænd bliver belønnet og offere kan bare sejle sin egen sø med sår på sjæl og krop som aldrig heler.Og igen slippes en moder fri efter kort straf,hvorefter han begår røveri og slår en 81årige mand med et jernrør,hvad er ole Hessels forklaring på det?hvordan tro du familien til den dræbte dreng samt familien til den 81 årige har det.mine tanker går til alle de offere og ders familier og venner

Frygteligt

Af: janie jensen, Fredag den 24. februar 2012, 02:34

Du har min medfølelse, at forældre overlever sine børn er helt forkert.
Havde morderen stjålet fra statskassen, havde han med garanti fået en strengere dom desværre.

Peber spray og kølle

Af: Krølle, Torsdag den 23. februar 2012, 23:23

Alle pædagoger på de såkaldte sikre instutioner burde udstyrres med peber spray og køller. De harr ingen magtbeføjelser overhovedet så det eneste de kan og skal gøre er at sige "Hold nu op med at stå og hoppe på hovedet af Brian, så er du sød" COME ON!!!

..

Af: Niel, Torsdag den 23. februar 2012, 22:16

Det skal seriøst inføres dødsstraf i denmark. Kan ikke være rigtig at staten skal bruge penge på at holde de her udskud i fænglset. Kenni Blegvad henrettes som det udyr han er.

børn der myrder skal i fængsel!

Af: politi er perfekt, Torsdag den 23. februar 2012, 21:13

Så fik vi bevis for det !!!

børn der myrder og begård skal IKKE have medlidenhed men hav straf som ethvert andet menneske....

dvs fængsle på livs tid når de myrder...

fængsel på livs tid når de begård vold !

nu må dommerne vågne op...

har de først myrdet eller begået vold bliver de ved...

Derfor skal disse psykopater væk fra andre normale så vi kan leve i fred ...

det kan sku ikke være rigtigt at denzi´morder er på fri ford igen og slår folk ned !!!!

Føj!!!

LIGE EN TING TIL

Af: Peter, Torsdag den 23. februar 2012, 19:54

Så nogle havde skrevet om etnisk forskel og sådan og selvom det er uden for emne vil jeg da alligevel sige at ja Danmark skal selvfølgelig være forbeholdt Danskere. MEN alle liv og alle mennesker skal selvfølgelig have samme rettigheder men man skal indfinde sig med de regler og den religion vi har i Danmark man skal ikke kræve det ene og det andet og tro man kan opfører sig som man vil fordi man er budist, muslim eller noget helt tredje for der er ingen der har tvunget en hertil og derfor må man intigrere sig og indordne sig og laver man lort i den syntes jeg det helt iorden man bliver udvist udvisning er det største tegn på nosser regeringen længe har vist for syntes ik man skal komme hertil og tro man ejer det hele.. Men kan man indfinde sig så ja VELKOMMEN til og bliv endelig så længe du vil. fx på mit arbejde havde vi oppe om vi skulle fjerne retter med svinekød i vores cafe og det forslag fik en knockout af dimensioner og af god grund vi skal da ik indfinde os efter dem, vi skal da ikke lave om på Danmark og det vi kan lide de må indfinde sig efter hvordan tingene er her jeg tager da heller ik på restaurant i mellem østen og forlanger en svinekortellet fordi jeg må falde i hak med hvordan tingene er der..

HVOR ER DU DUM AT HØRE PÅ!!!

Af: AI, Fredag den 24. februar 2012, 10:35

JA, jeg gentager, HVOR ER DU DUM AT HØRE PÅ!!! Hvorfor drejer du denne debat hen til et religionsspørgsmål?? Kenni er altså pæredansk, så hvorfor henleder du til din arbejdsplads der vil have indført det ene eller det andet??? Du er jo helt malplaceret!!

HAN BLIVER ALDRIG BEDRE OG FÅ STRAFFERNE I VEJRET

Af: Peter, Torsdag den 23. februar 2012, 19:39

Under 4år er ALT for lidt hans offer har måske mistet 60år af sit liv. Mord skal ikke straffes med dødsstraf men med livsvarig fængsel og ikke som i skide 16år men som i til jeg ka skrabe dine knogler op fra cellens gulv med en fejebakke.. fire ting jeg specielt syntes strafferne skulle helt i vejret på er mord, væbnet røveri, voldtægt og pædofili.. jeg ville sige minimum 20år på nogle af tingene og livstid på andre.. det kan da kun være fair!! er man dum nok til at tage en beslutning om at begå mord eller andet grov kriminelt kan man da heller ikke forvente vi eller regeringen skåner ens eget og så må man tage konsekvenserne.. De danske "straffe" er jo nærmest ikke straffe nærmere bar et bump på vejen for de kriminelle var jeg regeringen ville jeg skamme mig over i denne situation at tøre hans minde og hans mor af med at give gerningsmanden, ja skaldede 3 år er det vel nærmest kun blevet til. Det er lidt at grine dem op i hovedet og slet ikke tage det alvorligt det nærmest regeringen der er de kriminelle og tanke løse.
OP MED STRAFFERNE DET SKU IKKE DE KRIMINELLE DER SKAL TÆNKES PÅ! DE SKAL IKKE HAVE SKYGGEN AF RETTIGHEDER ELLER VISES SYMPATI, DE ER FANGER OG SKAL BEHANDLES DEREFTER.. Og nu så vi jo hvor farligt det er for os andre at lukke dem ud ingen herinde skal fortælle mig en morder lærer af dine fejl ved at sidde 3år på "Paradise Hotel" de får jo alt hva de peger på nærmest god mad og nogle må endda gå ud i weekenderne osv. Kort Sagt KOM NU IND I KAMPEN OG FÅ DE STRAFFER TIL BAR AT VIRKE LIDT SERIØSE..

dårlig-regering

Af: bruno.pedersen, Torsdag den 23. februar 2012, 19:13

den.unge.mand.burde.have.haft.12.år

Findes der meningsfuld vold

Af: Sten Sørensen, Torsdag den 23. februar 2012, 18:44

Findes der meningsfuld vold siden BT skriver "meningsløse overfald".

I min verden er al vold meningsløs, og ALLE voldsmænd skal ind på livstid!!!

JA

Af: mike, Fredag den 24. februar 2012, 08:44

Hvi du overfalder en der er ved at overfalde en for at stoppe ham, så det vel meningsfuldt...
Men at overfalde en for at tage hans liv, er ikke betegnet meningsfuldt i DK.

"så er det jo heller ikke værre..."?

Af: s.u., Torsdag den 23. februar 2012, 18:29

Steen, jeg ved ikke hvem jeg synes er værst dig eller drabsmanden(for han har jo dræbt et andet menneske) Jeg er rystet over din kommentar!!!

Så er det jo heller ikke værre

Af: Steen, Torsdag den 23. februar 2012, 17:53

Alle har lavet noget dumt i deres unge år, OK ham her er måske gået lidt længere end de fleste. Men de nykker kan sagtens pilles ud af ham igen. Jeg vil mene, at man kommer længst med en behandlingsdom til sådan en type.

Ingen grund til at tro, at han ikke kan blive en produktiv samfundsborger om 3-4 år.

DU ER KRAFTEDME SYG I HOVEDET

Af: Flemming Hansen, Torsdag den 23. februar 2012, 18:32

Tag lige og laes overskriften igen din psykopat

En dreng paa 15 aar begaar overlagt drab - bliver idoemt en straf -
a la Ole Espersen - og ved foerst givne lejleghed fortsaetter han sin psykopatiske opfoersel.

En saadan super-psykopat burde fandme aflives med enten et baseball bat ellere andet slagvaaben - og med haenderne bundet paa ryggen

Samtlige udgifter kunne daekkes ved at saelge billetter for at stampe jorden efter at psykopaten er kulet ned i helvedet.

ER DET FESET HELT IND ??????????????

hil breivikar lokisbane

Af: Harde-Henrik, Torsdag den 23. februar 2012, 18:56

Nej kan du ikke forklare det igen, når du har fået dine bon-hoveder

Rehabelitering og terapi

Af: Therese , Torsdag den 23. februar 2012, 17:44

Kriminele bør have komme i terapi uden medicin. Samtaleterapi og anvændelse af matariale Scientologi kirken. Her laves en personligheds analyse. Så længe de er i sindsyge skal de bare ikke ud af fængslerne, men arbejdes på deres sind bliver normalt.

Samtale terapi??

Af: Krølle, Torsdag den 23. februar 2012, 23:20

Arghhh kom nu ind i kampen.
Det bløde pædagogiske Bull Shit virker ikke.
Tro mig det er prøvet op til flere gange det har måske en effekt på en på 3 år. Men i fængsels verden er det et svagheds tegn og du vil blive revet i en million stykker hvis du begyndte på den slags. Kenni har haft pædagogisk tilsyn da han var på Stevns fortet og se hvor meget det hjalp. SPILD AF TID. De små kriminelle lytter kun til de store kriminelle sådan er det og sådan har det altid været.

Radikal ændring i straf

Af: Leif, Torsdag den 23. februar 2012, 16:37

Et nederdrægtigt svin som Kenni og affald af samme skuffe burde få smadret knæ, ankler, albuer og håndled.
Så kan han ikke gøre meget mere skade - eneste minus er udgiften forbundet med pasningen af ham bagefter. Men så kan en anden livstidsfange blive sat til at passe ham for 1 kr om dagen. Ellers er der ingen brød og vand til dem begge.

Så kan de lære det, ubrugelige samfundstabere!

Samfundet er sygt

Af: Petersen, Torsdag den 23. februar 2012, 16:36

Vi lever i et sygt samfund. Dette viser sig på mange måder.

Bøsset skvat land

Af: Lars, Torsdag den 23. februar 2012, 14:28

Når man har et land som er styret af bøsset pædagoger kan det ikke være anderledes.

For tidligt ud

Af: Henrik, Torsdag den 23. februar 2012, 14:14

Der er jo slet ingen tvivl om at tiden i fængslet slet ikke er brugt til noget fornuftigt.
Han skulle havde haft psykolog behandling, hjælpes til nyt netværk, i stedet har han blot siddet og ventet på at komme ud igen, som han var den dag han kom ind. Gider man ikke gøre noget for at resocialisere disse typer der er blevet tæsket sønder og sammen af deres mor igennem hele barndommen, ja så sker der jo heller ingen ændring hos manden, før tidligst når han er ca. 25 år.

Hvad sker der???

Af: A.I, Torsdag den 23. februar 2012, 14:04

Hvordan kan en simpel debat om hårdere domme til voldsmænd, og andre kriminelle handlinger, blive forvandlet så hurtigt til et spørgsmål om etnisk danskere og "udlændninge"??
ALLE, uanset herkomst, religion, farve osv., skal da behandles lige i et retsystem. Selvfølgelig skal "udlænsninge" også have hårdere straffe som etnisk danskere hvis de f.eks. har lavet en voldshandling.
For at tage dette eksempel med Kenni; Hvordan kan det være at han kun får 4 år med den begrundelse at man skal tage hensyn til hans skole osv. Jeg kunne forstå hvis det var sket i et uheld, hvis de begge var kommet op og sloges og Deniz var faldet korkert og slået hoved eller noget lign. Så kunne man se på det med mildere øjne. MEM helt umotiveret at slå på et avisbud til personen dør, burde give 16 år.
Jeg kan heller ikke forstå hvordan materielle skader, økonomiske, kan give langt hårdere straffe end de personlige, såsom vold, dødsvold og overgreb mod andre, især børn. Det er helt uhåndgribeligt og sørgeligt at de efterladte skal leve med at deres største mareridt efter en kort årrække kan føre et mere eller mindre "normalt" liv.

er enig med dig....

Af: Lisbeth Lykke Westergaard, Søndag den 26. februar 2012, 16:42

Kan kun sige at jeg er helt enig med dig.
Fatter ikke hvorfor økonomisk kriminalitet giver større straffe end hvad de giver til voldsmænd og mordere!
Er selv mor til en dreng der heldigvis overlevede sit overfald (et par uger før Deniz, også på Amager)Det har været en virkelig forfærdelig oplevelse for hele familien, først at blive ringet op , og hører at ens søn er indlagt med svære kvæstelser i hovedet efter et overfald med en flaske (han blev slået 10-15 gange med flasken - sparket og slået igen med knytnæver)Derefter at skulle få ens søn ovenpå igen og få ham til at fungere igen, at få min datter ovenpå igen, for hun har altid beskyttet sin lillebror, så det var meget hårdt for hende også. Igennem en retssag, hvor dommerne kun spurgte ind til voldsmanden, om hvordan han klarede at sidde i fængsel, og hvis han ikke snart blev lukket ud ville han midste sit job!!! Han sad i 2 mdr, og blev lukket ud den dag vi var i retten, fordi de tog mere hensyn til ham!!!!! Hvad er det for et lortesystem vi har???? Ikke en spurgte til min søn, hvordan han havde det??? Om han var ok eller noget, og det var trods alt ham der var offeret. (vil lige sige at der var videoovervågning der hvor overfaldet skete, så man var ikke i tvivl om hvad der var sket)I retten da vi skulle se/hører videoen brød min datter og jeg sammen, og det eneste voldsmanden gjorde var at grine af min datter...så jeg føler at han også har nedgjort hende......

Studer menneskerne i stedet for.

Af: El Barsko, Torsdag den 23. februar 2012, 13:49

Citat: Af: søren hansen, 22:06
" Den største fejl samfundet begår er at sende unge voldelige på institioner spækket med pædagogger..Ikke at se ned på pædagogger.. Men de er bedst til at passe deres arbejde i vuggestuer og børnehaver.. De kender ikke til de gylde tre.. Krav, konsekvens og grænser..De siger hellere 100 gange.. Det må du altså ikke Brian." Citat slut.
Det er jeg meget enig i.
Vi var 6 børn der blev tævet med livremmen, af en fordrukken far.
Der er ingen af os, der led/lider under den sociale arv.
Vi er/var selvstændige tænkende væsener, som måske netop fik en ide om hvordan man ikke skal opføre sig, og har taget den erfaring med os,
omend den var smertelig. Man bliver ikke kriminel af, at blive slået i barndommen.
Det er squ så nemt, for såkaldte eksperter, at udtale sig om andre skæbner, ud fra en bog, de har studeret i årevis.
Studer menneskerne i stedet for.
El Barsko

Kenni

Af: Jan, Torsdag den 23. februar 2012, 13:48

En dreng som Kenni uanset barndom skal fjernes fra samfundet inden han får flere liv på samvittigheden. De kloge mennesker der finder ham berretiget til prøveløsladelse må have misset noget i evalueringen. Dette har intet med udlæninge eller ej at gøre men en omvandrende trussel på samfundet og dem er der for mange af ude omkring både af de såkaldte danksere og indvandrere!

Studer mennesk, i stedet for bøger.

Af: El Barsko, Torsdag den 23. februar 2012, 13:47

Citat: Af: søren hansen, 22:06
" Den største fejl samfundet begår er at sende unge voldelige på institioner spækket med pædagogger..Ikke at se ned på pædagogger.. Men de er bedst til at passe deres arbejde i vuggestuer og børnehaver.. De kender ikke til de gylde tre.. Krav, konsekvens og grænser..De siger hellere 100 gange.. Det må du altså ikke Brian." Citat slut.
Det er jeg meget enig i.
Vi var 6 børn der blev tævet med livremmen, af en fordrukken far.
Der er ingen af os, der led/lider under den sociale arv.
Vi er/var selvstændige tænkende væsener, som måske netop fik en ide om hvordan man ikke skal opføre sig, og har taget den erfaring med os,
omend den var smertelig.
Man bliver ikke kriminel af, at blive slået i barndommen.
Det er squ så nemt, for såkaldte eksperter, at udtale sig om andre skæbner, ud fra en bog, de har studeret i årevis.
Studer menneskerne i stedet for.
El Barsko

til Harde-Henrik

Af: sibel, Torsdag den 23. februar 2012, 13:05

ved du hvad Harde-Henrik bare fordi man har haft en hård barndom er det ikke ens betydning med at man skal slå andre ihjel den b.... har selv afvist alle de hjælp der blev tilbudt . og når stykket kommer til at der er udlændinge der laver noget forkert slf skal de os straffes der er ikke nogen der skal lave noget der er ulovligt og sårn nogle som dig der siger de burde skride til deres egen land gu gider vi ej hvis du har nosser så smider du os ud her fra vi fleste er fødte her og ved du hvad i for os ALDRIG UD HERFRA ALDRIG så ,.. jeg har dansk pas men jeg er sku da ikke dansker jeg er stadig tyrker og det vil jeg være hele tiden ,.. sårn nogle folk som ikke vil ha os udlændinge skal være her i landet kan selv skride til et andet land ,.. danmark er ikke kun danskernes ,.. så hvis du har et problem med indvandre så tag og få det løst istedet for at skrive alt muligt andet pjat bag skærmen ,.. og som sagt hvis det er udlændinge så skal de os straffes hårder for i mine øjne om det var en dansker eller om det var en indvandre der havde drabt deniz så burde man staffe dem hårder ,..

TIIIL HARDE-HENRIK

Af: STOLT TYRKER FRA USAK, Torsdag den 23. februar 2012, 23:19

bare rolig er selv født med en dansk pas og VILLE ALDRIG NOGEN SINDE I MIT LIV ELLER EFTER DØDEN BLIVE SET SOM EN KARTOFFEL OG HVOR ER JEG TAKNEMLIG FOR GUD JEG IK KOM TIL VERDEN MED DANSK BLOD !!

Sibel

Af: ole, Torsdag den 23. februar 2012, 13:53

Nej du har ret.. Er man født tyrker i Danmark bliver man ikke dansker. En kalv født i en svinesti bliver heller aldrig et svin.. Tror den største del af den danske befolkning syntes der er for mange udlændinge i DK som ikke bidrager til det danske samfund..Men vi står uforstående overfor i hellere vil køre et parrel samfund og have jeres egne skoler hvor i kun læser op af koranen.. og have jeres ægtefælle fra et lille mørk landsby i Tyrkiet herop. Hvis en dansker bosætter sig i et andet land sætter han sig ind i dets lands love og regler og forlanger ikke der skal være et hjørne i hver by hvor vi kan være danskere.. Det eneste i råber op om er vi er racister.. Ja så galt at når en udlændning bliver stemt ud af x factor kalder i os racister..

Det er et rigtigt svært område

Af: Janne Petersen, Torsdag den 23. februar 2012, 12:55

fordi den menneskelige natur, er indstillet på at generalisere overfor forbrydelse, uden at tænke på, at de der ofte begår disse overgreb, intet andet har med i bagagen, altså deres opskrift på samfundet, er det de selv fik ind med skeer.
Selvfølgelig er det skrækkeligt med Dennis, og tusinde med ham, som i en rus måtte bide i græsset, ofte uden nævneværdig grund, og dog, bag tæppet lurer grunden.
Det er ikke en grundregel, at disse forbrydelser begås af mennesker, der intet godt oplevede selv, men det er som udgangspunkt en vigtig sammenhæng, at man ser bag forhænget for at finde de årsager, der gav så følelseskolde mennesker.
Mange børn og unge oplever en skrækkelig opvækst, hvor dagligdagen er tæsk, ydmygelser og totalt manglende omsorg.
Disse børn/unge, bliver som voksne ikke ret tit, imødekommende borgere med sanser for empati og grænser, for de kender det ikke, altså skal de pr. automatik møde voksenlivet som eksemplariske borgere, der blot har rystet de mange traumer af sig, disse tilfælde kan nok tælle på en hånd.
Når disse svært prøvede ulykkelige skæbner så begår kriminalitet og dødsvold, er vejen vist, og gitterporten rasler ned.
Hadet og hævntørsten mod disse mennesker, er en naturlig reaktion fra de der har mistet deres kære i denne meningsløse dødsvold, og igen fra samfundet der læser og hører med.
Fængselsopholdet var ikke lægedom, det skal ingen tro, så når disse skæbner igen kommer ud, og igen begår kriminalitet og vold, så starter det hele igen forfra, uden at man egentligt søger efter de vise sten.
Dette skal ikke forstås som et forsvar for gerningsmanden, og ligegyldighed med offeret, ingenlunde, men det skal ses i lyset af, at myndighedernes holdning til disse overgrebsmænd/kvinder, kører i den samme rille, det er kun tiden der går.
Det er rystende ligegyldigt hvem der ender som offer i disse overgreb, vi er på bundlinien alle mennesker, der lider, sørger og græmmes på samme måde.
Alting starter i hjemmene, små børn der bliver håndteret frem til voksenlivet, præges af det de ser og oplever, og er forholdene i hjemmet uacceptable, så skal de myndigheder gribe ind, der sidder med sådanne opgaver, men de nøler og savler, og intet sker.
For at barbere indlægget ned, så kunne jeg også bare sige kortfattet, at jeg er dybt rørt over de familier, der mister deres kære til disse voldsmænd/kvinder, men jeg er også dybt rørt over, at disse voldsmænd/kvinder, blev så fattigt klædt på som udgangspunkt, at deres holdning til andres smertegrænse, ikke rakte længere. Janne.

For eftergivende

Af: Leif B. Pedersen, Torsdag den 23. februar 2012, 11:59

Vores samfund er for eftergivende, når man tænker på at det er personer fra de såkaldte østlande.
Der er det mere øje for øje tand for tand. Så er Danmark et paradis.

Kaere Gülzen

Af: Kristine Dahl, Torsdag den 23. februar 2012, 11:54

Kaere Gülzen.

Sammen med rigtig mange andre er jeg rigtig ked af tabet af Deniz din soen. Intet kan hele dine saar.
Som du nok kan se paa afstemningen, er vi mange, der oensker langt laengere straffe til voldsforbrydere.
Det er ikke acceptabelt at komme ud fire aar efter et rovmord.
Heller ikke at voldtaegtsforbrydere faar et halvt til et helt aar.
Det er bare ikke godt nok.
For mig er Deniz ikke tyrkisk dansker, han var et menneske. Alle liv er lige meget vaerd uanset nationalitet, religioes baggrund etc.
Jeg sender dig og din familie rigtig mange tanker og et stort knus.

hil breivikar lokisbane

Af: Harde-Henrik, Torsdag den 23. februar 2012, 11:40

Hold kæft hvor er i latterlige at høre på i uvidende fjolser.
Jeg kender Kenni fra amager hvor jeg selv er vokset op. Han har haft en barndom der vil få hårene til at rejse sig på jeres ryg, hvis i kendte til detaljerne. Jeg kan godt se han har problemer, men han skal hjælpes ikke straffes.
Kennis opblomstring som voldsmand, viser vores mangler som samfund.
Danmark er et paradis for forbrydere, med vores grotesk lave straffe og er uden retfærdighed for ofrene. Og det er Danmark på grund af sådan nogle møgdyr som jer herinde der forræderisk sidder og bræer, hver gang en udlænding blir trådt over tæerne. Hvor er i når det er danskere der bliver overfaldet, slået ihjel, voldtaget eller udsat for hjemmerøveri. Hvor var i forleden dag da 4-5 udlændinge blev dømt for groft overfald i et privat hjem, hvor de havde tortureret ofret og bla prøvet at sætte ild til ham og slipper med 1 års fængsel ? hyklere og tastatur-krigere fy for satan.
Og hvad fanden bilder den kælling sig ind, og stå at holde tale for nationen om hvor voldelige vi er.
Prøv i tabere at gå en tur i urban-planen ved 12 tiden om aftenen ude på amager, så skal i satme få kulturberigelse så det vil noget.
Nej du, smid kællingen hjem hvor hun kommer fra (har sikkert ikke engang dansk pas) og alle der ligner hende. Luk de forbandede grænse overgange, og lad os være i fred. Vi ved jo alle godt hvem forbryderne er ikke.
De røde loki-folk og deres sorte kernevælgere

Harde Henrik..

Af: Bente , Torsdag den 23. februar 2012, 12:51

Det var da noget af et voldsomt udbryd.. Jeg går personligt ind for strengere straffe da det i de fleste tilfælde er de samme personer der begår kriminalitet igen og igen og de fleste er udenfor pædagoisk rækkevidde.. Kenni som du åbenbart kender og muligvis har haft en hård barndom er så skadet at det ikke er til hverken gavn for ham eller vi andre at han får en plads ude i samfundet..Håber da de finder et sted han kan føle sig tryg. Når alr dette er sagt vil jeg da fortælle dig. Jeg syntes også vi har alt for mange udlændinge her i Dk. Jeg går også ind for lukket grænser og første gang de begår kriminalitet er det ud af Dk. Hele familien.Er da pisse træt af at læse om de unge 2. 0g 3, g,er der griner af os og pisser på samfundet og alligevel bliver slikket i røven med en pose penge hver måned.I kolding i sommer var der også en dansk fyr der blev banket ihjel af en statsløs palinistenser.. Han fik 4 mdr og vandre rundt i Koldings gader med et smøret grin.. Dybt forargeligt..

Hvad fanden skal der til?

Af: Tommy, Torsdag den 23. februar 2012, 10:53

Hvad fanden skal der til for at der bliver gjort noget ved de helt igennem absurde straffe de kriminelle får? Idioten har slået et 16-årigt barn ihjel med et jernrør - fuldstændig umotiveret!! 4 år er straffen, hvis man altså kan kalde et dansk fængsel for straf!? Jeg er så pisse træt af at der bliver taget hensyn til forbryderne istedet for ofrene. I samme åndedrag kan jeg ikke lade være med at nævne ham idioten der gennemsmadrer kæresten med et jernrør for derefter at kaste hende ud fra 3 sal!!!. Jeg begriber ikke hvorfor han ikke sidder i fængsel i minimum 10 år! Hvad var det Thorsen fik for "lidt" økonomisk svindel - 8 år?

Hvad der skal til!

Af: Krølle, Torsdag den 23. februar 2012, 23:35

Nu har der aldrig været stemmer i at give Kriminalforsorgen penge til deres arbejde. Og de penge der kommer går til fuldstændig ligegyldige projekter.
Og flotte blade men oplysninger der ikke har en skid med virkeligheden at gøre. Se f.eks 2 fangeflugter inden for en uge hvor Fængselspersonalet står magtesløse u7den de fornødne alarmer og beføjelser til at gribe ind overfor tilhørere i retten. Som jeg har skrevet tidligere så har man ikke tænkt en tanke i Kriminalforsorgen siden 1954. Den gang kunne man jo snakke sig fra alt. Den går bare ikke mere. Nedsæt et hold fra Kriminalforsorgen som er bevæbnet og har de nødvendige beføjelser til at gribe ind overfor tilhøre og flugt fra Fængslet eller retten. Så var Kenni nok også stoppet hvis vi vel og mærke havde sådan et hold. Men vi skal jo kigge på politik nu er det en varm kartoffel og det bliver glemt lige så hurtigt igen.

Kenni Blegvad!

Af: Tine hans, Torsdag den 23. februar 2012, 10:21

Bare hvis det var Kenni Blegvad, som selv fik tæsk! Han er psykisk syg!! Og bør straffes hele livet!

Forvaring.

Af: Krølle, Torsdag den 23. februar 2012, 09:26

Til alle jer der snakker forvaring.
Det er en dyr løsning for samfundet.
Vi kan jo ikke engang tage os af de mange psykisk syge som ikke er kriminelle. Men giv Fængselspersonale flere beføjelser og en ordenlig ledelse som ikke er bange for Ammesty. som det er nu bliver Fængselspersonale fyrret for at ikke tale pænt til fanger som har overfaldet dem.

Man burde revurdere Kriminalforsorgen.

Af: Krølle, Torsdag den 23. februar 2012, 09:19

Man burde revurdere Kriminalforsorgen. Trykke Ctrl. alt, del på hele skidtet. Og starte for fra og få en Kriminalforsorg som er moderne og ikke er bange for klager samt udstyr til at håndtere bander og voldsmænd som Kenni. Som sagt tidligere er der ingen der har tænkt en tanke i det system siden 1954. Og er gennemtæret af Nabotisme og en uduelige fagforening.
Her hjemme er man så bange for at læne sig op af Usa. Men hvis man kigger på Sverige, Tyskland, England. Så er der helt andre boller på suppen. Her hjemme er man så bange for Ammesty international. Som åbenlyst har forskellige regler i forskellige lande. Meget internationalt ikk? Endnu engang kom nu ind i kampen.

Ikke som straf, men for at beskytte samfundet

Af: Nils Finn Munch-Petersen, Torsdag den 23. februar 2012, 08:48

Det er ikke et spørgsmål om kriminelle generelt, men et spørgsmål om folk der begår grov vold. Her bør retssystemet sikre at de fjernes fra det offentlige indtil de ikke mere er fysisk i stand til at skade andre. Ikke som straf, men for at beskytte samfundet som helhed. Ideen om at voldelig adfærd skyldes sociale faktorer og ikke genetik er forlængst underkendt (undtagen af retssystemet og lovgiverne), derfor vil hverken straf eller "resocialisering" i de fleste tilfælde have nogen effekt.

 

Lige nu på B.T. PLUS

Nyheder

Sådan blev jeg Johanne Schmidt-Nielsen

17/04 10 kr
Bil og camping

Bøderne i EU er eksploderet

12/04 10 kr
Slank

Bliv slank - uden at blive fattig

11/04 10 kr
Motion

Chris MacDonald: Når målet skal nås

07/04
Jobzonen - Ny karriere

Annonce: