Danske Spil har skudt en kampagne i gang for at finde en ny oddset-pige til sine reklamer, og som noget nyt har man besluttet sig for at finde pigen via Facebook.

Og det er tilsyneladende ikke nogen dårlig ide. Kampagnen blev skudt i gang i morges, og 26 piger havde allerede meldt sig ved middagstid. De indgår nu med billeder og profiler på Facebook.

- Det er en flot start, og vi forventer, at rigtig mange vil melde sig, og så er det meningen, at det er facebook brugerne, som i sidste ende skal bestemme, hvem der skal være oddset-pige, siger marketingschef for Oddset, Søren Nielsen

Oddset-pigen er  kendt i TV reklamerne for ikke at have særlig stor indsigt i sport, og det er ikke nødvendigvis nogen bagdel, hvis man vil kåres som ny oddset-pige af facebook brugerne, erkender Søren Nielsen.

Det er f.eks. kandidat nummer 20 , den 20-årige Anna Maria Stacharska fra Bredsten ved Vejle helt indforstået med.

- Den eneste sport, som interesser mig, er ridning, siger hun, og så er hun i øvrigt vild med at stå foran et kamera, ligesom hun har Niclas Bendtner, som personlig favorit blandt sportsfolk.

Søren Nielsen fra Oddset fortæller, at der meningen, at man vil prøve at finde en ny frontfigur, der skal være parat til at træde ind på den danske kendisscene og være leveringsdygtig i de særlige udtryk, der danner den visuelle reklame for ”Der er så meget, kvinder ikke forstår”- kampagnen.

3.maj er sidste frist for at tilmelde sig, og herefter går en jury, bl.a. bestående af den tidligere fodboldlandsholdsspiller Mark Strudal, i gang med at udvælge 12 piger, som bliver castet og vurderet, før afstemningen mellem seks kandidater bliver overladt til Facebook brugerne, der skal kåre den nye Oddset-pige 26. juni.