London 448 kr.? Uanset hvor han går, får entertaineren Johnny Reimar kommentarer til sin skilte-reklame for SAS, der er blevet sommerens helt store hit.

– Jeg har aldrig fået så meget respons på noget i mit liv. Det er helt overvældende og abnormt, men lige så snart man har sit ansigt på skærmen, kommer der en reaktion, der kommer helt ud i krogene. Ikke fordi jeg har behov for den popularitet. Jeg kan vælge og vrage og siger faktisk nej til job hele tiden, siger Johnny Reimar med et smil.

Foreløbig har 40.000 fans meldt sig på Facebook – ved siden af de millioner, der ser den på tv. Reimar sagde ja til at lave en husmandsudgave af tv-reklamen, der tog med tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen på business­class til Japan og hjem igen.

- Meningen med reklamen var at krydse min lighed med Uffe og signalere, at SAS overgår fra business til et mere populært produkt. Jeg var slet ikke klar over, at den blev så sjov og gav så meget opmærksomhed. Det er også helt barokt med alle de skilte, siger Johnny Reimar.

Hilsen fra Uffe

- Det er mest overraskende, at folk opsøger mig eller skriver mail for at give deres besyv med. Det har jeg ikke prøvet før. Heller ikke i forbindelse med en ny plade.

Sjovt nok har jeg også fået en henvendelse fra Uffe Ellemann-Jensen, der fortæller mig, at hans børn har skreget af grin, når de har set den, fortæller Johnny Reimar. Foreløbig har han nok at se til på tv.

- Jeg skal lave ti nye programmer for TV2 Charlie, og i gang med et større tv-projekt for Danmarks Radio til efteråret.