Sådan får du en numse som Pippa

Pippa Middleton afslører nu, at pilates ligger til grund for hendes fornemme, slanke look med bare fem øvelser.

Pippa Middletons smækre former var tæt på at stjæle hele opmærksomheden fra to milliarder tv-seere ved hendes storesøster Kates bryllup med den engelske prins William.

Nu afslører hun også, hvad der har givet hende den fine form. Nemlig Pilates. Det skriver The Mirror.

SE BILLEDERNE: Her stjæler Pippas numse billedet ved brylluppet

Faktisk er Pippa så tosset med pilates, at hun ligefrem lægger ansigt til reklamerne og er fortaler for hendes eget pilates-center i Fulham.

Ifølge Pippa selv, træner hun kun en enkelt gang om ugen.

Pas på med at beundre Pippas bagdel

- Lige fra åndedrætsøvelser og muskeltoning og så til ro og min smidighed som helhed, så er min ugentlige pilates-træning blevet nødvendig for mig, den holder mig i form, glad og sprængfyldt med energi, siger Pippa om sin pilates-træning.

Mange andre kendte sværger også til pilates for at holde sig i form.

Se billedet, der går verden rundt: Pippa danser i bh

- Grunden til, at Pippa Middleton og andre kendisser elsker deres pilates er, at det toner kroppen, uden at man får svulmende muskler - det giver simpelthen din krop et længere og slankere look, vurdere pilates-træneren Marianne Jones overfor The Mirror.

- Pilates rammer kernemuskulaturen, som hovedsagligt findes i mave- og rygregionen, med langsomme og kontrollerede bevægelser, siger hun.

- Når du har vænnet dig til det, så kan du nemt indarbejde pilates i dagligdagen, selv når du sidder ved din computer, siger pilates-træneren.

- Jeg minder hele tiden mine kunder om, at de skal huske at trække maven ind, selv under de mest trivielle ting, for eksempel når du børster tænder eller taler i telefon.

- Det gør meget godt for din holdning på lang sigt, og så ser du jo også slankere ud med det samme.

Pilates-træneren kommer her med fem øvelser der kan få din form, og ikke mindst din numse, til at blive lige så smækker som Pippa Middletons.

- Øvelserne her er en god begyndelse, men det kan også være et smart træk, at købe en pilates-dvd eller måske prøve en pilates-time i dit lokale center, siger Marianne Jones til The Mirror.


1. Balle-boosteren

En storartet øvelse til at tone og forme din bag.

- Læg dig på siden på gulvet med en pude under hovedet. Træk det nederste ben op under dig, så det står vinkelret ud fra din torso.

- Stræk dit øverste ben ud, stræk tæerne og tegn små cirkler i luften.

- Start med at udføre øvelsen med hvert ben i et minut, og arbejd dig op til fem minutter på hvert ben.

2. Rygstyrkeren

Øvelsen hjælper de to muskler der løber parallelt med din rygrad - og så styrker den også din lænd.

- Stå med rank ryg med den ene ben foran dig, som om du ville tage et skridt frem. Træk maven ind og støt dine to tommelfingre på lænden nær din rygrad.

- Rul så frem på din forreste fod, sådan at din bagerste hæl løfter sig fra gulvet. Hold stillingen i ti sekunder og gå derefter tilbage udgangspositionen. Gentag ti gange på hvert ben.

3. Mave-toneren

Giver dig en fladere mave og rammer den dybtliggende kernemuskulatur.

- Læg dig på gulvet på alle fire med dine skuldre placeret over dine hænder - og hofterne lige over knæene.

- Træk så maven ind, og forestil dig, at du prøver at hive din navle op til din rygrad. Hold spændingen i ti sekunder og gentag øvelsen ti gange.

4. Pilates-armstrækker

Holder dine arme stærke og fleksible.

- Hold hovedet højt og forestil dig, at der går en snor fra din isse til loftet.

- Lad armene hænge strakt langs siden og skub dine skuldre nedefter.

- Før dine arme så langt tilbage så langt du kan, så fremefter så langt du kan. Gør det samme med skuldrene. Gentag både for og bag ti gange.

5. Ben-forlængeren

Denne bevægelse hjælper dig til at give dig en bedre holdning og dine ben et længere look.

- Læg dig fladt på ryggen med skuldre og hoved fri af gulvet. 

- Træk dit ene ben op til brystet, imens du strækker det frie ben alt, hvad du kan.

- Ånd skiftesvis ind og ud mens du skifter ben.

Læs også: