I en klumme i Berlingske med overskriften 'Stop Claus Holm!' langer madanmelderen Søren Frank ud efter tv-kokken Claus Holm. Madanmelderen mener, at TV 2-kokken har solgt ud, og der må gøres noget.

Men den kendte tv-kok er langtfra enig i den kritik.

»Når Søren Frank i sin kronik skriver, at jeg “sælger ud”, fordi jeg skulle ha’ reklameret for fødevaregiganten Knorrs produkter, har han desværre fået foies grasen galt i halsen - og har fat i den forkerte kok.«, skriver han til BT, som et modsvar til Søren Franks klumme.

Han har senere offentliggjort hele sit modsvar til kritiken på Facebook.

»Jeg har stor respekt for Søren Frank som madanmelder. At han ikke har respekt for mig, er jeg selvfølgelig ked af, men jeg overlever det nok endda,« lægger tv-kokken ud i sit opslag til madanmelderen.

Søren Franks budskab er, at Claus Holm har solgt ud af sin egen succes, blandt andet ved at sælge krydderiblandinger, pizzehjul og en madpincet, alle produkter under navnet HOLM, som er mærket med Claus Holm signatur påklædning hat og briller.

»Af en eller anden grund er det sådan, at straks en kok får sit ansigt på TV, går han og/eller hun som en anden digital dørsælger i gang med at forsøge at sælge os stakkels forbrugere alt muligt bras, som vi ikke har brug for. Det gælder om at presse citronen, før de 15 minutters fame klinger ud.«, skriver Søren Frank i starten af sit indlæg.

Claus Holm fortæller, at han ikke selv sætter prisen på varerne, fordi de fastsættes af forhandleren F&H, der har rettighederne til produkterne.

Tv-kokken Claus Holm modtager massiv kritik fra Søren Frank.
Tv-kokken Claus Holm modtager massiv kritik fra Søren Frank. Foto: Esben Salling
Vis mere

Søren Frank beskriver blandt andet produkterne som gastonimiens rædselskabinet, men som Claus Holm ser det, er de en del af de helt almindelige danskeres køkkener.

»I kronikken skælder Søren Frank også ud over, at jeg f.eks. har lanceret en række produkter som tørrede krydderurter, ketchup og barbecuesauce, fordi Søren Frank mener, at den slags produkter tilhører "gastronomiens rædselskabinet”. Den holdning må Søren Frank selvfølgelig gerne have. Men jeg må desværre nok bedrøve Søren Frank med, at tørrede krydderurter, ketchup og barbecuesauce er gængse gæster i helt almindelige danskeres køkkener. Og det er dem, jeg gerne vil inspirere til at lave lidt bedre mad,« skriver Claus Holm i beskeden.