Kom med dine ideer til Forbrydelsen 3:

Hvilken morder skal Sarah Lund fange?

Forbrydelsen

.Sarah Lund kan godt rydde tavlen - der er lagt i kakkelovnen til en Forbrydel 3, og DU kan skrive dine ideer nederst i denne artikel. (Foto: Tine Harden) Se stort billede

B.T. kan i dag afsløre, at en Forbrydelsen 3 er i støbeskeen. Intet er endnu bestemt, derfor kan du komme med dine ideer.

En forbrydelse. Et mysterium. En Sarah Lund.

Så meget ved vi.
Folkene bag Forbrydelsen deler ikke ud af plot-posen, men den er heller ikke snøret sammen endnu. Derfor samler BT.DK de bedste bud fra jer og videregiver til de kloge hoveder, som inden 2012 skal have æltet en god historie sammen.

Skriv din mening nederst i artiklen!

1) Hvad skal plottet handle om?
I den første sæson kredsede Sarah Lund om en morder, der på barsk vis havde banket og derpå druknet pigen Nanna. Alle var mistænkte; Nannas far, venner, politikeren, netdaten og hendes lærer. Men i sidste ende og efter at have mistet sin egen partner for morderens hånd, fik Lund skovlen under vennen af huset.
I anden omgang var der flere mord, alle med tråde tilbage til en uhyggelig ukendt soldat i Afghanistan. Igen var alle skyldige indtil næste afsnit, men Sarah Lund måtte selv skydes, før læserne med gru opdagede, at morderen havde været ved hendes side hele vejen i form af hendes partner - næsten også i kærligheden.

Hvad ville være et oplagt miljø at få Sarah Lunds næse ind i denne gang? Hvilke emner er aktuelle og spændende nok til at kunne bære vores nysgerrighed?

2) Hvad med Sarah Lunds kærlighed?
Hun er en enspænder og mistede i første sæson sin forlovede, da hun valgte sit arbejde og i anden sæson valgte hun sin makker, som så viste sig at være morder.
Vil vi overhovedet se Sarah Lund forelsket? Hvad skal hun have for en mand? Og hvordan skal han linkes til miljøet? 

3) Hvordan skal hendes makker være?
Benhårde Jan Meyer eller skruppelløse Ulrik Strange - den ene døde, den anden dræbte. Hvad skal der til før at Sarah Lund får en god makker? Eller er det godt, hvis makkeren forbliver dobbeltsidet - og hvorfor egentlig ikke en kvinde? Hvordan synes du, at vedkommende skal være?

4) Hvilken slags morder?
Skal vi - selvfølgelig uden at vide det - møde morderen i afsnit 1? Vi mødte Vagn, som myrdede sin bedste vens datter. Vi sagde hej til Strange, som slagtede sin gamle deling, mens han forsøgte at opklare deres mord. Men behøver vi allerede fra starten vide, at de eksisterer? Og hvad med Sarahs familie - har hendes mor ikke altid været lidt for sær? Eller hendes nye papfar? Hvad skal der til for at serien får en "ordentlig morder"?

5) Hvad med Sarahs sweater?
I første sæson var det det islandske look og i anden sæson en rød julet omgang strik! Begge beklædningsgenstande hittede voldsomt. Hvad skal Sarah ha på denne gang? Er vi modne nok til kavalergang eller ser vi helst, at hun slynger sig ind i en omgang uld?
Send dit bud på en god Sarah Lund-stil i kommentarfeltet herunder!

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Forskellighed

Af: Marianne, Torsdag den 28. oktober 2010, 18:47

Behøver det at være 10 afsnit, der alle peger en og samme ting. Hvorfor ikke lave afsluttede afsnit - ligesom Bones - så det ikke bliver så indviklet til sidst, at det ikke er til at finde hoved og hale i handlingen.
Tag forskellige emner op hver gang: Kvindehandel, ghettoproblemer, hjemmerøverier..der er nok af emner at vælge mellem.
Tag stilling til tingene og vær ikke så berøringsangste. Vi trænger sgu til noget, der kan ruske op i vores holdninger, istedet for tandløs underholdning.
Lad Sara få en makker, men lad dem for pokker have et professionelt makkerskab, som ikke indebærer, at de skal indgå et forhold ! I "det virkelige liv" er vi altså masser af personer, der arbejder sammen med en af modsatte køn og det fungerer storartet uden at have sex med hinanden.

journalisen

Af: annette lærke rasmussen, Søndag den 1. august 2010, 18:24

En jounalist som er i gang med at skrive om rockermiljøet, bliver fundet myret. Sarah Lund og hendes nye unge makker bliver sat på opgaven.
En rocker bliver mistænkt og Sarah Lund finder ud af, at hans voksne datter ved mere, end hun vil ud med.
Rockerdatteren og Sarah Lunds makker, bliver tiltrukket af hinanden og det får konsekvenser.

nanna birk larsen

Af: vagn skærbæk, Lørdag den 31. juli 2010, 16:38

genoptag sagen, det var ikke mig, se selv beviset på min uskyld i det første afsnit, først er jeg oppe og skændes med en indvander, uden plaster, senere taler jeg med theis hvor jeg har plaster på, hvornår døde nanna? det kan altså ikke være mig. hvorfor får theis lov at skyde mig to gange uden lund forsøger at stoppe ham, jeg skulle død, fordi jeg vidste for meget?

jalousiens bagsider

Af: bine, Fredag den 30. juli 2010, 13:20

Et par går fra hindanden, ekskonens får ny mand og bliver gravid med denne. Eksmanden bliver sindssyg af jalousi og kidnapper ekskonen, som bliver udsat for grove metoder og pinsler..
hvergang man er på nippet til at fange ham stikker han af og en ny eftersøgning går i gang for at finde ham.. den ny partner er en kvinde (så er vi sikker på der ikke er nogle hjerteknuser (: Som også har stået i selvsamme situation og jo så viser sig at det er eksmanden der er partnerens eks, så der skal ske en masse snak omkring hans psyke og metoder til at manipulere..

Der må gerne gå nogle afsnit inden man sådan lugter lunten, og kidnapningen foregår..
alt er idyl og så falder hammeren..

Eksmanden skal have tildenser til at have noget personlighedsspaltning så man ikke kan gennemskue plottet de første mange afsnit.. lidt a la jekyll/hyde..

Og mon så ikk sarah ska have en blå sweater hvor der står politi på..

Det kan så evt slutte med at den gravid ekskone ligger gravet ned et sted med en tilsluttet iltflaske med en times løbetid på og der får sarah en mail om at der er nogle koder der skal knækkes og det kan sarahs nye makker hjælpe med?? de finder i sidste sekund ekskonen men er det nu også i tide??

jalousiens bagsider

Af: bine, Fredag den 30. juli 2010, 13:19

Et par går fra hindanden, ekskonens får ny mand og bliver gravid med denne. Eksmanden bliver sindssyg af jalousi og kidnapper ekskonen, som bliver udsat for grove metoder og pinsler..
hvergang man er på nippet til at fange ham stikker han af og en ny eftersøgning går i gang for at finde ham.. den ny partner er en kvinde (så er vi sikker på der ikke er nogle hjerteknuser (: Som også har stået i selvsamme situation og jo så viser sig at det er eksmanden der er partnerens eks, så der skal ske en masse snak omkring hans psyke og metoder til at manipulere..

Der må gerne gå nogle afsnit inden man sådan lugter lunten, og kidnapningen foregår..
alt er idyl og så falder hammeren..

Eksmanden skal have tildenser til at have noget personlighedsspaltning så man ikke kan gennemskue plottet de første mange afsnit.. lidt a la jekyll/hyde..

Og mon så ikk sarah ska have en blå sweater hvor der står politi på..

Det kan så evt slutte med at den gravid ekskone ligger gravet ned et sted med en tilsluttet iltflaske med en times løbetid på og der får sarah en mail om at der er nogle koder der skal knækkes og det kan sarahs nye makker hjælpe med?? de finder i sidste sekund ekskonen men er det nu også i tide??

Modsætninger.

Af: nalk, Torsdag den 29. juli 2010, 15:26

Hendes nye makker kunne godt være en festglad, udadvendt, sexet, nyuddannet - eller næsten nyuddannet - pige fra den mørke provins, hvor alle kender alle. Hendes allerførste makker, hendes første mordsag, så hun laver fejl og følger "bogen" fordi hun er overivrig efter at vise sit værd. Et "føl" Lund skal træne op.
Gerne en forfremmet færdselsbetjent.

De kunne jo blive "parret" fordi cheferne mener at modsætningerne netop kan dække et større område og dermed få opklaingsprocenten op og de kan mødes første gang på et gerningssted, hvor den nye makker har fundet et lig eller lignende, så den nye makker først tror at hun er point på den nye sag.
Muligvis en trafiksag, med nogle bremser, der er pillet ved og en flugtbilist/eller en forsvunden passager.

Hvis Lund og "sagen" får den nye makker kørt ned i lortet, kan hun ende med at blive kynisk morder. (i sæson 4 måske, hehe)

Den døde kan udmærket være en fra Lunds folkeskoleklasse, så der bliver mulighed for at få nogle flashbacks til Lunds forhistorie og baggrund.

Tænk sig nogle konflikter, der kan opstå, hvis "underlige Lund" skal hive en "prom queen/poptøs" gennem sin fortid.

Morderen kan være hendes barndoms crush alle troede var død og som i løbet sagen når at få gjort Lund gravid.

Mordmotivet skal være så banalt som muligt, for så kan man spille lidt på hvor let man kan blive morder og hvor banalt mord kan være. Igen enkonflikt, der kan ryste Lund, da de to tidligere sager har vist at hun ikke synes mord og mordere er banale.

kvindehandel

Af: sandra , Torsdag den 29. juli 2010, 13:51

Et godt plot kunne omhandle, noget med kvindehandel og trafikking. Måske lig af forskellige udenlandske kvinder, hvor lund skal optravle hvem der er bagmanden bag trafiking/kvindehandel, hvorfor kvinderne bliver slået ihjel - hvem morderen er osv.

Forbrydelsen 3

Af: Lars Lund, Torsdag den 29. juli 2010, 13:29

Var det ikke på tide at få lidt sport ind i denne serie, efter politik og det offentlige (politiet).
Doping eller matchfixing kunne være et delelement eller måske endda hovedtemaet.

Homonazister og homorockere

Af: Orla Hansen, Torsdag den 29. juli 2010, 13:00

Sarah Lund skal opklare en sag om myrdede homoer blandt samfundets to laveste grupper, nynazisterne og rockerne.

Men der stikker mere under - blandt andet en homo blandt de kongelige og en i regeringen!

Brokkehoveder

Af: M., Torsdag den 29. juli 2010, 12:21

Jeg vil lige skrive til alle der brokker sig her inde.

Hvis i syntes serien er SÅ elendig, så lad dog være med at den for fanden, længere er den ikk. Og så lad dem der godt kan lide serien syntes den er god.

Og Gråbøls skuespil er på ingen måder elendigt, der er fantastisk godt spillet!(også de andre i serien)

Plot, kærlighed, makker, morder og sweater

Af: Maiken P. Rais, Torsdag den 29. juli 2010, 12:09

Plottet kunne være noget med et eller flere barnemord som spores tilbage til forældrene der misbrugte børnene og solgte dem, men at der så er sket noget der gjorde at børnene skulle slåes ihjel. Måske ville et af børnene fortælle det til nogen og bliver derfor slået ihjel. Eller at der måske er to børn der er blevet misbrugt hvor den ældste så har sagt det til en ven/veninde og så bliver vennen/veninden slået ihjel af forældrene for at undgå at der bliver sladret.

Først var Sarah Lunds kærlighed en svensker, som måske var lidt kedelig. Så var det Strange som var lige lovlig mystisk og viste sig at være morder. Måske skal Sarah Lund have en kæreste der er mystisk og spændende men som samtidig ikke er FOR mystisk. En som har charmerende og måske en følsom mand som kan tage sig godt af hende. En som ikke bliver skuffet, sur eller frustreret når hun skal arbejde meget eller sent. Men som nogle gange bliver bekymret når hun sådan jagter mordere.
De kan evt. mødes fordi Sarahs mor planlægger dem en blinddate.

Hendes makker var først en der blev slået ihjel, den næste makker var en som slog ihjel. Måske skal den næste makker være en som er lige midt i mellem. En som ikke har prøvet at slå ihjel, men en som måske har været offer, altså ikke slået ihjel men måske stået ansigt til ansigt med en morder, som holdte ham fanget. Altså en der har været tæt på en morder men samtidig og en som har været tæt på døden.

Morderen. Ja, hvis det er incest historien som nævnt ovenfor er morderen jo forældrene. Først var morderen en ven af familien, så var morderen en politimand, så nu kan morderen være forældrene. Faren i familien kunne godt have et job meget højt i hierarkiet, så som dommer eller advokat eller sådan noget. Og på en eller anden måde være i stand til at slette sporene.

Puha Sarah Lunds sweater jeg syntes stadig det skal være i samme stil, altså strik/uld. Måske over i noget gørnligt eller blåligt nu i stedet for rød, og så med noget mønster på.

Gys

Af: Peter, Torsdag den 29. juli 2010, 08:13

Noget med Klaus Risklær der slipper ud af sin hermetisk lukkede celle og møder spøgelset Brask Thomsen. De forenes i en springfarlig cocktail der forgrener sig ind i bandemiljøet, som på sidelinjen styres af Thorkild Thyrring og Mads Christensen, direkte fra Cafe Victor...jeg kunne blive ved...

Bare vi når engelske højder

Af: Anders, Torsdag den 29. juli 2010, 07:25

Hvis Blædel ellers kan undgå at kopiere for meget, så er en krimi som Trail and Retribution IV, The Lovers (http://www.imdb.com/title/tt0455286/) en af de bedste krimier, jeg har set.

Hvad med lidt Danmarkshistorie??

Af: Dennis, Torsdag den 29. juli 2010, 00:48

Mordet i Finderup Lade er fortsat uopklaret - lad hende finde dén morder!

likvidering

Af: analyn andersen, Onsdag den 28. juli 2010, 21:52

I første afsnit ser vi sara lund med en ny partner en mandlig makker
plottet skal handle om en ex-prostitueret som dræber sine kunder og i sidste afsnit sin bagmand
sara lund´s nye makker skal i første omgang drages mistænkt af seerene fordi i afsnit 6 fanges han hos en prostitueret men senere finder man ud af at det er en tidligere ex-prostitueret som skyder og dræber for at få hævn.hun bliver senere kendt i nyhederne som Serie morderen .
hun afviser sin nye makker pga.hun selv mistænker ham.
makkeren skal være mystisk og lidt mærklig.
og så tror jeg at vi er klar til lidt mer moderne mode ikke så det viser for meget men bare lidt 2010 agtigt
PS.et godt råd er at holde politik og alt det der med militæret væk fra serien da det ødelægger det hele!
mvh Analyn Andersen

Minus politik...

Af: Janni Andersen, Onsdag den 28. juli 2010, 21:03

Jeg synes bestemt IKKE Forbrydelsen 3 skal omhandle noget med politik som Forbrydelsen 2. Jeg synes virkelig 2'eren var noget af det kedeligste, fordi der var så megen politik inde over serien.

Jeg synes - ligesom en del andre - at Forbrydelsen 3 skal handle om en massemorder der "leger" med politiet, og resten af befolkningen der kun gyser om hvor næste drab finder sted.

En massemorder der er kold, kynisk og ligeglad med alt og alle. En morder der er fuldstændig følelseskold som kun får "oprejsning" hver gang han begår endnu et mord.

Massemorderen skal ligeledes tage et "stykke" af hver person (det kan være en lok hår, et smukke m.v.) som han tager som en "trumf" af sit offer.

agurketid

Af: agurketid, Onsdag den 28. juli 2010, 20:09

Nyt afsnit til forbrydelsen

Af: Nick Sander Olsen, Onsdag den 28. juli 2010, 20:03

Jeg synes i skulle lave et afsnit der omhandler en kvindelig person der har sygdommen "Borderline" jeg har selv levet i 10 måneder med en sådan der var et helvede hun var utro og fyd med løgne..i kan læse om sygdommen på nettet..

Vh.
Nick

Seriemorder...

Af: Mai-Britt Baijens, Onsdag den 28. juli 2010, 19:06

Film og bøger er god underholdning når det er fri fantasi... virkeligheden har vi jo lige udenfor døren. Mit forslag er:
1. Der har været flere uopklarede pige/kvindemor i Danmark i min levetid. Har Danmarkshistorien nogensinde haft en seriemorder? En der leger med politiet og befolkningen? En der myrder lyshårede piger og kvinder (eller brunetter/rødhåret etc).
2. Lad hende flirte lidt med en af hendes naboer, giv det lidt gnist, håb om at der måske bli'r noget...
3. Den nye makker skal være en kvinde, en hård nyser som hun (og seerne) tror er lesbisk...men som viser sig at ha' en 'snavset' fortid som stripper m.m. og foretrækker mænd.
4. seriemorderen skal vise sig at være en ældre kendt politiker.
5. Lad hende strikke på en sweater som først er færdig 10 min. før afslutningen.

Politik

Af: Christian, Onsdag den 28. juli 2010, 18:46

Hvad med en serie hvor det er de venstreorienterede der er banditterne - ligesom i den virkelige verden?

Undrer sig ...

Af: Kruse, Onsdag den 28. juli 2010, 15:28

over alle de sure og negative indlæg. Hvis i synes at det er så dårlig underholdning, hvorfor gider i så overhovedet at bruge tid på at kommentere det .....

Vi skal også høres

Af: Mogens , Onsdag den 28. juli 2010, 16:33

Fordi sådan noget absolut ikke hører hjemme i Dk, og fordi Danmak ikke kan finde ud af at lave serier og slet ikke noget som andre kun skal bruge et afsnit... Det er så langsommeligt og kedeligt.. og vi håber jo pengene bruges fornuftigt.. Tag foreksemple Gråbøls karakter og skuespil,, hun må godt nok være på røven når hun kan præstere så elendigt skuespil,, det kan hun gøre bedre ja det samme gælder for hele banden der er med i serien,,, IKKE en skuespiller når i nærheden af de kan, det er lavt og at man gider kaste penge efter det ikke går over min fatte evne,,, det sku lige før jeg vil sige Soap fra 70,erne var langt bedre.

Soap

Af: Burt Campell, Onsdag den 28. juli 2010, 17:56

Lad os få Soap (skum) tilbage, det er 100 gange bedre end forbrydelsen!

Ingen politik

Af: Rikke, Onsdag den 28. juli 2010, 15:00

Hold for guds skyld politik, militær og erhvervslivet ude af historien!

Lav en regulær krimiserie, som almindelige mennesker kan forholde sig til, uden de skal trækkes igennem diverse bureakratier!

Ingen politik

Af: Rikke, Onsdag den 28. juli 2010, 15:00

Hold for guds skyld politik, militær og erhvervslivet ude af historien!

Lav en regulær krimiserie, som almindelige mennesker kan forholde sig til, uden de skal trækkes igenne diverse bureakratier!

"Politik, miljø & EU"

Af: Chresjan, Onsdag den 28. juli 2010, 14:56

Nu hvor Kurt Fogh Ravn Rasmussen har fået sit internationale topjob, skal der udnævnes nye ministre. Vi får en utilstrækkelig udenrigsminister (Line Jespersen), som med støtte fra de ultranationale psykopater i regeringens støtteparti Folkepartiet, forsøger at dække over et fordækt plot, der ledte til den uforskyldte udvisning af en flok sigøjnere. Sarah Lund er nødt til at bosætte sig hos de retskafne romaer på Amager Fælled, for at afsløre den onde, borgerligt-liberale regrings cover-up.
Naturligvis er de borgerlige politikere klar til at dræbe ALLE der kommer i vejen for udvisningen..

plottet

Af: Oljay, Onsdag den 28. juli 2010, 14:41

hash og pistoler!

En kvindelig makker til Sara Lund ville være spændende

Af: Lene, Onsdag den 28. juli 2010, 14:24

og gerne Vicki Berlin, som foreslået - hun ville være en god type.

Hvad med at rykke handlingen udenfor København. Sara Lund kunne jo f.eks. blive forflyttet eller søge job i en anden politikreds. Alting foregår altid i København. Prøv f.eks. Århus, Aalborg eller Odense for en gangs skyld.

Elendig

Af: Mogens , Onsdag den 28. juli 2010, 14:24

At man i DR giver tilladelse til sådan en gang bræk af værste skuffe, ja så forstår jeg sku godt at DR har ond i økonomien, for det er noget af det værste jeg længe har set.
Skuespiller levere det værste jeg har set, handling er så træg og langsom at andre serie foreksempel Barnaby, kan klare det hele i et afsnit hvorfor fanden skal man bruge 12 afsnit på noget kan skrues ned til maks 1 afsnit.
Det er bunden af Bunden stop dog og få brugt penge fornuftigt.
Men tillykke til de skuespiller som er så meget på røven at de ikke skal præstere noget som helst, og til de manuskript forfatter som kan slippe igennem med noget der er så langt ude i skoven at man skulle tro det var løgn... AD, fy for fa...

Du har ret Mogens, det er en elendig serie

Af: Madsen, Onsdag den 28. juli 2010, 14:31

Mogens har helt ret. Totalt elendig og langtrukken serie som er noget af det mest kedelige og ligegyldige sjask man kan forestille sig.

Den skal handle om..

Af: Uffe, Onsdag den 28. juli 2010, 14:19

Den skal indeholde folk der taler i mobiltelefon konstant, og så skal der sket eet eneste mord i starten af hele den 148.000 timer lange serie. Og først i sidste minut af sidste afsnit skal det afsløres hvem morderen er. Og så skal det være lige så forbandet indviklet at følge med i, hvem der er korrupt og hvem der kender hvem på kryds og tværs, som det plejer at være :|

Respekt til skuespillerne fordi de bare spiller en rolle, men serien er altså elendigt lavet! :/

spændende....

Af: rune , Onsdag den 28. juli 2010, 14:17

en serie morder... har vi ikke rigtigt haft i danmark...

bandekrig, så kan man både få noget med narko salg/misbrug, prostituation, kvinde handel, overfald og drab og korupte politikere med..:)

intet

Af: nj, Onsdag den 28. juli 2010, 14:03

Hvad skal vi med sådan noget lort

Hvad med slet ingen 3'er ?

Af: Susan, Onsdag den 28. juli 2010, 13:58

Jeg opgav kort inde i 1', og har ikke set den siden, og jeg synes slet ikke der skal laves flere.

Kan man blive ved at koge suppe på den samme sten ?

Jeg ved godt, at smag og behag er forskellig, men jeg synes den er utrolig kedelig, og jeg skal ihvertfald ikke se den, hvid der kommer en 3'er...

Ingen tvivl

Af: Hammerhajen, Onsdag den 28. juli 2010, 13:38

Forbrydelsen lll skal tage udgangspunkt i Jussi Adler-Olsens
"kvinden i buret"
Udskift Carl i bogen med en kvinde=Sarah Lund. Læse den og vær enige. Super spændende og spooky fra start til slut.

Venstrefløjens tæskehold

Af: Julio Iglesias, Onsdag den 28. juli 2010, 13:37

Sarah Lund skal infiltrere vensrefløjens tæskehold og dets forgreninger til enhedslisten.

Den skal handle om...

Af: Zeki Laurent Sadic, Onsdag den 28. juli 2010, 13:29

...en minister - f.eks en udenrigsminister - som misbruger sit embede efter at have fjernet den tidligere vellidte minister fra posten!

glem det politisk korrekte og ukorrekte

Af: Peter Andersen, Onsdag den 28. juli 2010, 13:24

bare lav krimi. DR har en fetish for at lave noget politisk der irriterer DF. Det er en smuk tanke. Men behøves de at gøre det hele tiden?

Præster

Af: Morten, Onsdag den 28. juli 2010, 13:22

Pædofile katolske præster!!

Hjemmerøverier

Af: Ulla Esbjerg, Onsdag den 28. juli 2010, 13:11

Det er en overset forbrydelse - De må åbenbart være vanskelige for politiet at opklare + Vi hører ikke meget om ofrene + Vi trænger vel alle til at lære, hvordan vi passer på os selv og vores familie.

Bandekriminalitet

Af: John Jensen, Onsdag den 28. juli 2010, 13:05

Så afgjort en kamp mellem de forskellige bander og hvor mørke politiske kræfter trækker i trådene for egen vindings skyld. Selvfølgelig krydret med et par bestialske mord... Bare se at komme igang

1 Afsnit

Af: Anders And, Onsdag den 28. juli 2010, 13:05

Lund er overflyttet til PET, og skal beskytte Lene Espersen på hendes ferie i Toscana, begge bliver myrdet af mafia'en, og det var så den serie....
På rollelisten :
Sarah Lund - Sofie Gråbøl
Lene Espersen - Lene Espersen

Hellere serie om besættelsestiden..

Af: Peter Hansen, Onsdag den 28. juli 2010, 13:02

Mere DK krimi - gentagelser..

Hvorfor ikke NOGLE FLERE DRAMA serier om den danske modstandsbevægelse, BOPA m.fl.

Fløjtende ligeglad

Af: Michael, Onsdag den 28. juli 2010, 13:01

Jeg er fløjtende ligeglad. Skal ikke se l*rtet. Så heller ikke den politisk korrekte nummer to.

stop forbrydelsen

Af: peter, Onsdag den 28. juli 2010, 12:59

der skal laves 1 afsnit, hvor afdelingen lukkes, og alle bliver fyret og går hjem.

Hate crimes

Af: Louise, Onsdag den 28. juli 2010, 12:59

Jeg synes de nye afsnit af Forbrydelsen skal handele om hate crimes - mord på seksuelle mindretal. Det er forfulgte grupper, som ofte er udsat for hån og forfølgelse. Hate crime er ikke ualmindelig i mange lande og kan sagtens ske her i landet

Ingen forbrydelse tak

Af: Erik Svendsen, Onsdag den 28. juli 2010, 12:47

De behøver ikke gøre sig umage med flere afsnit af serie som i den grad er noget af det værste TV jeg længe har set, sikke engang bras brug dog penge til noget mere fornuftigt for serie er en dødssejler.
At kalde de 2 første for fremragende er jeg slet ikke enig i,, det er bunden af bunden og der er langt ned. Mak værk, skandale, elendigt skuespil, spild af både tid og penge.
Min klar menign

forbrydelsen 1

Af: Mille, Onsdag den 28. juli 2010, 12:40

syntes forbrydelsen 1, var enorm god! så der ville ikke ske noget ved, hvis handlingen er lidt ens.

Gider ikke flere "forbrydelser"

Af: Grethe Hansen, Onsdag den 28. juli 2010, 12:39

For min skyld behøver DR ikke at lave flere Forbrydelser. Man skal stoppe mens legen er go`

Rocker og Indvander bander

Af: Andreas Ulnits Fabild, Onsdag den 28. juli 2010, 12:29

Sara Lud rodes ind i en ny sag der denne gang i
bandekrigen mellem Rockerne og
Indvanderne.
Brix er ikke meget for at lade lund komme på denne sag efter hun skød sin
makker Ulrik Strange, men der er nu aligevel noget ved hende som Brix ikke kan
modstå og sætter hende på sagen med en ny makker denne gang en kvindelig
kolega den unge og ikke for kvikke Rikke Hansen (måske kunne spilles
af Vicki Berlin) vilket gør Lund en smugle sur og ind ad lukket, en person med
anden etnisk bagrund findes myrdet på Fristaden Christiania der er tale om
noget narko opgør mellem en gruppe indvandre og en gruppe Rocker her
møder de den nye Retsmediciner Nicolai Schmidt (måske kunne spilles af
Mads Knarreborg) der får Lund til at tø op og viser sig fra sine ukendte sider.
Lund for også mulighed for at det uforskammet Rockerleder Esben (kunne måske
spilles af Peter Jorde) der ikke kan udstå kvindelige betjente men det bliver ikke
nemmer af da hun skal afhøre hans ærkefjende Milo leder af indvandre
banden (måske kunne spilles af Dejan Cukic) Lund ville komme rigtig meget i gennem
her ville føglser og romatik også komme på spil som kunne ende med et
bryllup efter morderen er blevet afsløret og selve
politidirktøren Alexander Madsen (måske kunne spilles af Kristian
Boland) rodes ind i mange problemer fordi han ikke selv har rent mel i posen
måske er det han der stå bag de mange drab ? som Lud og Co skal
opklare.
Et bud på skuespiller kunne være

Sofie Gråbøl som Sarah Lund

Morten Suurballe som LennartBrix

Vicki Berlin som Rikke Hansen, Lund nye makker

Mads Knarreborg som Nicolai Schmidt, Retsmediciner

Peter Jorde som Esben, Rockerleder

Dejan Cukic som Milo leder af indvandrerbande

Kristian Boland som Politidirktøren Alexander Madsen

Anne Marie Helger som Vibeke Lund - Sarahs mor.

 

Lige nu på B.T. PLUS

Nyheder

Sådan blev jeg Johanne Schmidt-Nielsen

17/04 10 kr
Bil og camping

Bøderne i EU er eksploderet

12/04 10 kr
Slank

Bliv slank - uden at blive fattig

11/04 10 kr
Motion

Chris MacDonald: Når målet skal nås

07/04
Jobzonen - Ny karriere

Annonce: