Pamela Anderson forlod tirsdag København efter tre dages lynvisit, hvor hun gjorde reklame for danske virksomheder og dansk mode. Normalt koster det flere millioner at lokke så store stjerner, men manden bag begivenheden, Claus Hjelmbak, kender stjernen så godt, at han kunne få hende til spotpris.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>- En så stor stjerne som Pamela Anderson ville normalt koste en god million kroner, hvis ikke halvanden million til sådan en begivenhed. Men på grund af mit tætte forhold til hende kan jeg få hende til en fjerdedel, siger Claus Hjelmbak, der dog ikke ønsker at smide det præcise beløb på bordet.

Pamela Anderson var inviteret til København for at gøre reklame for danske virksomheder og dansk mode. Blandt andet havde Flora Danica, Cult, Biomega, Emmery Skin Care og Poul Pava betalt for at lade Baywatch-stjernen vise produkterne frem.

Det er Hollywood-danskeren Claus Hjelmbak, der med selskabet Style Mansion, havde lokket skønheden nordpå og som kunne se hende rejse hjem med blandt andet en danskdesignet cykel og smykker. Foræret til Baywatch-stjernen af virksomhederne som tak, fordi hun ville repræsentere dem.

 - Jeg viste hende (Pamela Anderson, red.) nogle smykker og spurgte hende, om der var nogen, hun kunne tænke sig at få med hjem. Med det samme valgte hun en meget smuk ring og øreringe, som hun gerne ville have, siger Claus Hjelmbak.

Promovere sig selv
Men der er også andre goder at hente ved at sige ja til sådanne arrangementer. Stjernerne får mulighed for at vise andre sider af dem frem.



- Her er Pamela et godt eksempel. Mange tænker, at hun nok bare er en dum blondine. Men her fik hun muligheden for at vise, at hun er andet end en ex-Baywatch-babe, siger Claus Hjelmbak, som blandt andet hentyder til de synspunkter, hun fremsatte om blandt andet dyrerettigheder og manglen på vand i andre lande.

Også guld værd for sponsorerne
Det er dog langt fra kun Pamela Anderson, der fik noget ud af besøget. Virksomhederne kan nu håbe, at deres produkter sælger bedre.

- Alle sponsorer bliver en del af eventet. Ideen er jo, at sponsorerne er med og får billeder af Pamela Anderson, der repræsenterer sponsorens brand.

Pamela Anderson i København. x


- De billeder kan jo bruges over hele verden. Hun er for eksempel kæmpe stor i Tyskland, siger stjerne-stylisten Dennis Knudsen, der bakkes op af Claus Hjelmbak:

- Det er noget, som folk lægger mærke til. Det er klart, at der er nogle lande, der måske ikke synes, at Pamela Anderson er den bedste profil. Men kan hun hjælpe et smykkefirma med at få øjnene op hos kunderne, så er det jo guld værd, siger Claus Hjelmbak.