Bloggeren Fie Laursen bruger sociale medier til at få sine følgere til at købe hendes nye selvbiografi.

'Køb min nye bog, og gå ind på min Instagram og skriv 'done'. Så følger jeg dig måske tilbage'.

Sociale medier er blevet et vigtigt våben i marketing, og der forstår bloggeren Fie Laursen at udnytte.

I forbindelse med sin nye selvbiografi, 'Min ærlighed', gik hun på Snapchat og kom med ovenstående opfordring.

Og det gav i dén grad pote.

I dagene efter solgte hendes bog nemlig så godt, at den en overgang kom helt op som nummer to på bestsellerlisten hos Saxo.com.

En præstation, der luner godt på kontoen, og som er ekstra bemærkelsesværdig, fordi bogen ikke engang er udkommet endnu. Der er tale om forsalg op til udgivelsen, som først er fastsat til 18. maj.

Hos Saxo.com er man imponerede over at se Fie Laursen sælge bedre end etablerede og aktuelle forfatternavne som Jo Nesbø og Naja Marie Aidt.

'...det er et imponerende salg, hvilket vidner om, at bloggere får en større og større betydning i bogbranchen,' skriver Marianne Skjoldager-Kristiansen, Senior Sales and Marketing Manager hos Saxo.com, i en mail til metroxpress.

Fie Laursen blev landskendt, efter hun stillede op på tv og fortalte om sin barndom, der var præget af mobning.

Hun har sidenhen deltaget i reality-programmet 'Paradise Hotel', og har etableret en blog under eget navn.

Hendes bror, Boris Laursen, er også blevet kendt i den brede offentlighed efter han i år medvirker i 'Paradise Hotel'.