Britisk reklamenævn mener, at der er tale om snyd.

Det britiske reklamenævn har bandlyst en reklame for makeup for at have fiflet med resultaterne, hvor den 24-årige model Cara Delevingne medvirker i.

Det skriver Independent.

Påstanden har været lige lovlig skandaløs, da makeup-giganten Rimmel sidste år lancerede reklamefilmen 'Scandaleyes Reloaded' med topmodellen Cara Delevingne i hovedrollen.

Den 24-årige skønhed, der er kendt for sine udtryksfulde øjenbryn, vifter i indslaget med øjenvipperne, mens en stemme lover 'ekstrem fylde' og 'farligt markante vipper.'

Produktet lover dog mere end det kan holde mener 'The Advertising Standards Authority.' Det britiske reklamenævn har bandlyst reklamen, da produktionsselskabet bag reklamespottet har fiflet med effekterne efter optagelserne kom i kassen. Selskabet Coty, der ejer Rimmel, har blandt andet brugt teknikker i post-produktionen, der får øjenvipperne til at fremstå længere end de er.

Det er sket i en grad, der 'går ud over, hvad mascaraen opnår på modellens naturlige vipper.'

Derfor er reklamefilmen blevet bandlyst fra at blive vist på britisk tv i sin nuværende form.

Reklamefirmaet har desuden brugt falske øjenvipper ved siden af Cara Delevignes egne.

Firmaet undskyldte sig med, at man i tråd med skik og brug i reklamebranchen havde brugt enkelte falske vipper til at skabe en ensartet linje af vippehår. Desuden mener Coty, at tv-reklamen giver et retvisende billede af, hvad produktet kan levere til kunderne.

Coty hører hjemme i Nordamerika, står bag mere end 70 kosmetiske brands. Herunder blandt andet Calvin Klein, Adidas, Marc Jacobs og Sally Hansen.