Selv om det var nat, var varmen ekstrem og luftfugtigheden høj, da den danske Formel 1-stjerne trænede for første gang i Singapore

- Det er frygteligt varmt. Bilen mangler åbenbart køling, og der er så varmt i cockpittet, at pedalerne brænder mine fødder. Og sædet er også sindssygt varmt.

Kevin Magnussens første optræden i Singapores natte-grandprix blev en hed oplevelse for den 21-årige dansker. Selv efter mørkets frembrud var temperaturen over 30 grader, og luftfugtigheden nærmede sig 85 procent.

- Det er sindssygt – men det må man bare bide i sig, fortsatte Magnussen, da han kort før midnat lokal tid fortalte om den første træningsdag på Marina Bay-banen.

- Det er en god bane - selvom det er frygteligt hårdt. Vi har et par nye dele med til bilen, og dagen i dag gik med at afprøve dem. Vi skal stadig evaluere, hvordan det er gået og prøve at forstå, hvordan de nye stumper påvirker bilens opførsel. Vi skal også se på, hvordan vi bruger vores dæk, for specielt de mest bløde dæk slides meget hurtigt. Vi skal simpelt hen have noget mere ud af bilen inden kvalifikationen og løbet, sagde Magnussen, der sluttede dagen på en lovende sjetteplads.

Han var 0,868 sekunder efter dagens hurtigste tid sat af Lewis Hamilton (Mercedes) og 8/100 sekund hurtigere end teamkammeraten Jenson Button på syvendepladsen.

Sørgebind for afdød sponsor

Både Magnussen og Button kører med sørgebind på deres køredragter i Singapore. De er til ære for chefen for den spanske Santander-bank, Emilio Botin, der døde i sidste uge af et hjerteanfald.

Botin var stor Formel 1-fan, og Santander har i en årrække været sponsor for både McLaren og Ferrari. Det italienske team ærer den afdøde bankdirektør med et sørgebind på bilernes bagvinge.

Der er stadig ikke officielt nyt om Kevin Magnussens jobsituation i 2015, men hele hans humør og kropssprog i paddocken i Singapore tyder på, at han føler sig sikker på at fortsætte hos McLaren.

En sensationel udmelding fra Formel 1-boss Bernie Ecclestone kan være med til at sikre Magnussens fremtid.

Ecclestone luftede torsdag en ide om, at de store team kan indsætte tre biler i VM 2015. En række af de mindste team er i svære økonomiske problemer og kan lukke i løbet af vinteren. Hvis tre team forsvinder, er de største team forpligtet til at køre med tre biler for at fylde feltet op. Men nu siger Ecclestone:

- Jeg synes, vi skal indføre reglen om tre biler i alle tilfælde. Jeg vil hellere have tre biler fra Ferrari og de andre tophold end tre små team, der kæmper for at overleve.

Hvis McLaren skal køre med tre biler i 2015, synes Kevin Magnussen stensikker på den ene plads, men selvom man som forventet fortsætter med to biler, tyder alt nu på, at danskeren fortsætter.