Den kommende Formel 1-sæson imødeses allerede med en vis spænding – og usikkerhed.

Her træder en stribe nye regulativer i brug, der gør, at holdene reelt set ikke rigtigt ved, hvordan de står. Eller kommer til at stå.

Men muligvis har Kevin Magnussens kommende hold, Haas, begået en lille genistreg.

Og nu bliver det en smule teknisk…

For hvert Formel 1-hold er underlagt strenge krav til, hvordan og hvor meget de må forbedre og afprøve deres racere. En ting er, at de ifølge reglerne kun må teste deres racere i vindtunnel 65 gange om ugen.

Det er en af de få muligheder for at se bilerne ’i aktion’, da man jo ikke fysisk må køre i Formel 1-bilerne andet i grandprix-weekenderne eller ved de officielle test.

Men ifølge Autosport.com begyndte Haas allerede inden 2016-sæsonens første grandprix tilbage i marts at putte 2017-raceren i vindtunnellen.

Og allerede fra maj og frem har det udelukkende været 2017-raceren, som Haas har  testet på den måde.

Det har også kunnet ses på resultaterne. Her lagde Haas rigtigt godt ud, hvorefter det gradvist er blevet dårligere.

Som Romain Grosjean, der bliver Kevin Magnussens makker næste år, forklarer til Autosport.com.

»Vores præstationer er faldet i år, fordi vi ikke har testet 2016-raceren så meget i vindtunnellen i løbet af sæonen,« lyder det fra Romain Grosjean:

»Det betyder, at vi har kørt en anden racer i vindtunnellen for at forberede os på fremtiden.«

Den franske kører er den eneste Haas-kører, der har scoret point i år.

»Da jeg kom til holdet, var målet at blive bedre i andet år og blive endnu bedre i tredje år. Det er stadig planen,« siger den franske kører:,

»Vi har meget arbejdet forude, men folk har set, at vi har arbejdet seriøst med det. Vi er fokuseret, betaler prisen og gør det ikke helt skidt. Flere og flere folk kommer til. Holdet vokser og jeg tror på, at vi kan gøre det bedre næste år.«

Romain Grosjean har altså hentet alle holdets 29 point, hvilket rækker til en plads i konstruktørernes VM-stilling.

I et andet interview med Motorsport.com siger han, at han håber på, at gøre det bedre i den sammenhæng næste år.

Lige nu er der et godt hul op til Toro Rossos 63 point på syvendepladsen.

De nye regulativer næste år i Formel 1 betyder blandt andet, at racerne får bredere dæk og højere tophastighed.