Renault ser ud til at satse med Kevin Magnussen og Jolyon Palmer il det kommende Formel 1-grandprix.

For det franske hold skiller sig ud fra alle andre hold i sit valg af dæk til løbet Gilles-Villeneuve-banen, der i forvejen næsten altid lægger asfalt til dramatik og stor underholdning.

Og undskyld, hvis det bliver en lille smule teknisk nu. Vi tager det lige helt fra bunden.

For til hvert grandprix får Formel 1-holdene stillet 13 dæk til rådighed pr. kører. Dækfabrikanten Pirelli bestemmer, hvilken slags dæk der kan vælges mellem.

Til det canadiske grandprix har Pirelli givet mulighed for at vælge mellem følgende:

  • Ultra-soft,
  • Super-soft,
  • Soft.

Det er i øvrigt de samme dæk-typer, der var til rådighed i Monaco i den forgangne weekend.

Og så tilbage til Renaults valg. For det franske team har valgt fuldstændigt at droppe supersoft-dækkene. I stedet har man valgt fem soft-dæk og otte ultrasoft-dæk.

Kun Haas-teamet har på samme måde valgt at druppe supersoft-dækket, men den amerikanske Formel 1-debutant satser endnu mere på ultrasoft end Renault.

Ellers kommer de resterende 10 hold til at bruge nogenlunde samme dæk-strategi i Canada. Se de forskellige hold/køreres dækvalg her:

I det seneste grandprix i Monaco udgik både Kevin Magnussen og Jolyon Palmer i Monacos smalle gader.

Danskeren hos det franske team satser stærkt på, at det bliver meget bedre i det kommende løb på den anden side af Atlanten:

»Nu skal vi skifte fokus til Canada og have en bedre weekend. Montreal-banen er bedre for os og skulle passe til vores bils styrke og de nye opdateringer,« siger Kevin Magnussen til Renaults hjemmeside.

Han fik op til det seneste løb en helt ny og forbedret motor i sin racer uden at den fik lov at folde sig helt ud.