Kevin Magnussen er på plads. Det samme er Jolyon Palmer.

Jo, Renault har sine kørere klar til den kommende Formel 1-sæson, men i kulissen er holdet stadig langt fra at være i mål.

Efter overtagelsen af Lotus-holdet er det en helt ny organisation, der nu skal bygges op, og der skal bruges mange hænder for at holde styr på antallet af nye stillinger i den franske organisation.

Det fortæller Renault-manager Cyril Abiteboul i et interview med Autosport.com.

»Lige nu har vi 490 ansatte i Enstone (Renaults engelske hovedkvarter, red.), men planen er at vokse til omkring 650 ansatte mod slutningen af 2017,« siger Cyril Abiteboul.

Han tror, at det antal vil være nok til at udfordre de store Formel 1-konkurrenter.

»De største hold har 800 ansatte, og vi tror, at vi med 650 ansatte i Enstone kan konkurrere med Mercedes og Red Bull med selv færre mennesker. Det vil vi gøre ved at udveksle aktiviter mellem Viry (hjemsted for fabrikken i Frankrig, red.) og Enstone,« siger Cyril Abiteboul.

Og hvor skal alle de ny Renault-folk så komme fra? Svaret er hos de kommende konkurrenter. På den led er etape nr. 1 på plads for det nye hold med den nylige annoncering setuppet med Kevin Magnussen som en af kørerne.

Kevin Magnussen (tv.) og Jolyon Palmer ved præsentationen af det nye Renault.
Kevin Magnussen (tv.) og Jolyon Palmer ved præsentationen af det nye Renault. Foto: FRANCK FIFE
Vis mere

»For at kunne tiltrække folk fra konkurrenter, skal man have en historie. Nu er grundlaget der for at fortælle historien om Renault, planerne, ledelsen, de finansielle ressourcer, partnerne og de langsigtede mål. Nu er der en plan, så forhåbentlig vil vi nu være i stand til at tiltrække talenterne,« siger Cyril Abiteboul.

Han erkender dog, at det kan tage tid at ansætte folk fra andre hold.

»Folk har aftrædelsesordninger, og så må vi måske vente i et halvt eller helt år,« siger Cyril Abiteboul.