Renault i Danmark har netop præsenteret en ny Kevin Magnussen-udgave af den populære gadebil Renault Clio.

Det kan godt være, at Kevin Magnussens fremtid er usikker hos Renaults Formel 1-team. Men på gadeplan får den danske racerkører en Renault opkaldt efter sig.

Den nye Renault Clio GT Line Kevin Magnussen Edition har en pokkers masse ekstraudstyr og er designet sammen med Renaults danske Formel 1-stjerne, og den er produceret i et foreløbig begrænset antal på 60 eksemplarer, som står udstillet hos bilkoncernens danske forhandlere.

Formel 1-interesserede danskere er formentlig fuldstændig klar over, at Kevin Magnussen i øjeblikket venter spændt på, om han får en ny aftale hos Renault, eller om det ene år var det, han fik i den gule racer.

Men er den nye 'Kevin Magnussen edition' så et tegn på, at danskeren alligevel fortsætter hos Renault? Det har BT spurgt Renaults danske afdeling om.

»Vi ved ligeså lidt som alle mulige andre om, hvad der sker med Renault og Kevin Magnussen. Vi lavede en aftale med Kevin Magnussen i foråret om at lave sådan en bil her. Vi har ellers ikke udnyttet specielt meget, at han er hos Renault. Men vil vi altså have en 'Kevin Magnussen edition'. Der er bare gået tid, før vi har fået realiseret projektet,« forklarer Søren Hyltoft Thomsen, der er PR- og informationschef hos Renault Danmark og fortsætter:

»Uanset hvordan det her ender, og hvis Kevin Magnussen ikke skal køre mere ved Renault, har vi været helt vildt glade for, at han har været her. Men der er ikke noget skjult budskab i det.«

Søren Hyltoft Thomsen understreger samtidig, at Renaults danske afdeling ingen indflydelse overhovedet har på, om Kevin Magnussen fortsætter i koncernens Formel 1-afdeling.

Renault har ikke været en særlig overbevisende størrelse på årets Formel 1-baner, hvor raceren har givet kørerne store problemer med at følge konkurrenterne. Men med en stadig voksende fanbase kunne man forestille sig, at flere danskere måske alligevel har valgt at slå vejen forbi Renaults forhandlere for at købe en ny bil.

Men om Kevin Magnussen har betydet flere solgte biler, er endnu ikke til at fastslå, fortæller PR- og informationschefen.

»Det er svært at sige, om det har betyder noget for vores salg. Men det betyder noget for vores fokus, hvor vi nu kommer til at involvere os mere i motorsport i Danmark på grund af Kevin Magnussen. Nu er der et klart link mellem Renault og motorsport, det har der ikke været tidligere,« siger Søren Hyltoft Thomsen.

Læs mere om Renaults nye 'Kevin Magnussen edition' her.