Ny motor, nye justeringer og .... et dårligere resultat.

Danske Kevin Magnussen har ikke fået den bedste start på Monacos grand prix. I begge torsdagens træninger endte han nemlig med 17. bedste tid, og som om det ikke var nok, så kørte han galt i sidste sving i anden kørsel.

Kevin Magnussen kom ikke noget til ved ulykken, hvor han i relativt lavt fart kørte ind i muren i en ellers langsom og ufarlig svingkombination på banens sidste stykke op mod mål. Nu fortæller han om, hvorfor det gik galt.

Det gør han til motormediet motorsport.com. Her fortæller Kevin Magnussen, at de nye justeringer, som der er lavet på Renault-raceren i forbindelse med den nye motor, har gjort bilen dårligere.

Her ses skaderne på Kevin Magnussens racer.
Her ses skaderne på Kevin Magnussens racer.
Vis mere

»Uheldigvis har vi gjort bilen dårligere, og det er vores egen fejl,« siger Kevin Magnussen.

Kevin Magnussen fortæller, at det ikke er den nye motor, der isoleret set er noget i vejen med, men at det er chassiset, den er gal med.

»Vi troede, vi gjorde den (Renault-raceren, red.) bedre. Jeg er sikker på, at nogle af de ting, vi har gjort, er forbedringer, men hvad angår balance og opsætning, så har det ikke gjort bilen bedre til denne bane,« siger Kevin Magnussen og slår fast:

»Motoren har leveret det, som vi håbede. Det hele ligger i chassiset.«

»Vi kunne have den bedste motor i hele feltet, og vi ville stadig være tæt på det samme udgangspunkt. Så motoren er ikke vores største bekymring i øjeblikket.«

Kevin Magnussen fortæller til Autosport, at Renault nu vil gå tilbage til en tidligere opsætning af bilen, som de vil bruge resten af weekenden i Monaco.

»Vi vil gå tilbage til det, vi kender, og som vi har kørt mange gange med, hvilket skulle passe bedre til banen,« siger Kevin Magnussen.

Selvom Kevin Magnussen havde et uheld, var det intet imod teamkollegaen Jolyon Palmer, der i høj fart bankede ind i muren og måtte se til fra garagen det meste af dagen. Det var kun Kevin Magnussen, der havde den nye motor i sin racer.

Kvalifikationstiden er ekstra vigtig i Monacos grand prix, da banen er vanskelig at overhale på.