Der er en opdatering af Kevin Magnussens racer på vej til den sidste del af sæsonen.

Det lover Haas-teamchef Guenther Steiner.

»Vi er stadig ved at kigge al den data, vi fik samlet ved seneste vindtunnel-test, for at se, om vi har en ny pakke til Japan eller USA,« siger Guenther Steiner til holdets hjemmeside:

»Det ser mere og mere ud til, at vi har nogle flere opdateringer til USAs Grand Prix.«

Sådan lyder det altså fra Haas-lejren umiddelbart inden afslutningen på Formel 1-feltets sommerferie.

I den kommende weekend køres det belgiske grandprix, efterfulgt af det italienske. Herefter venter Singapore og Kuala Lumpur, inden det bliver oktober og tid for det japanske og amerikanske løb.

Kevin Magnussen og makkeren Romain Grosjean skal altså sandsynligvis igennem endnu fem løbsweekender, inden deres Haas-racere kan få lidt nyt indmad.

I første omgang glæder Guenther Steiner sig derfor til Spa-banen og dernæst Monza, hvor der kan være mulighed for tilfredsstillende resultater på baner, der kunne passe godt til Haas-racerne.

»Det er rart at have to løb, der ligner hinanden lige efter hinanden. Hvis man klarer sig godt på Spa, plejer man også at være god på Monza, men det kan også gå den anden vej – så lad os håbe, at vi er gode på Spa!« siger teamchefen.

Hos det amerikanske Formel 1-hold kunne man også bruge en succesoplevelse efter et par løb, hvor mange ting er gået mod de to kørere. Ikke mindst i Ungarn gik meget galt.

Men Guenther Steiner tror på, at Haas stadig kan markere sig i det stærke og bredde midterfelt.

»Alt er muligt (i Belgien, red.). I Østrig havde vi den fjerdehurtigste bil, i Ungarn havde Renault den fjerdehurtigste bil. Det op og ned i mdterfeltet. Lige nu ser det ud til at hold som Renault og McLaren står for fremskridtene, men måske har det noget at gøre med banerne. Ingen ved det rigtigt,« siger Guenther Steiner:

»Der er spekulationer alle vegne, og det vil jeg ikke være en del af. Det hjælper ikke at spekulere på, hvad andre foretager sig,« siger Guenther Steiner, der kalder det ’fantastisk’, at han allerede har kontrakterne med sine to kørere på plads for den kommende sæson allerede.

»At kørerne allerede har skrevet under er den bedste situation, man kan være i. De gør det solidt. De arbejder godt med teamet. Der er ingen usikkerhed omkring, hvem der skal køre. Derfor er de ikke nervøse, og de kan koncentrere sig om at forsvare deres positioner og forbedre dem.«