Der er bygget nye hospitality-bygninger til alle teams i paddocken på Sepang-banen ved Kuala Lumpurs internationale lufthavn. Men det er også det eneste nye i Renault-lejren: Det er stadig ikke besluttet, hvem der skal køre de gule racere i 2017.

Kevin Magnussen sidder på terrassen udenfor den nye bygning. Temperaturen har rundet 33 grader og der er 36 timer til Renaults 2017-option udløber. Når klokken slår 24.00 natten til lørdag, er han fri af alle 2017-forpligtelser i forhold til Renault. Men options-udløbet ændrer reelt ikke noget – det er ikke fordi Kevin Magnussen har en 2017-kontrakt med et andet team liggende klar til underskrift.

»Det er frustrerende ikke at vide hvad jeg skal næste år,« siger han.

»Jeg vil have fremtiden på plads så hurtigt som muligt.«

Men Renault-ledelsen, der i ugevis åbenlyst har kikket efter alternativer til danskeren, har ikke travlt.

»Jeg kan ikke forstå det. Det må være nemt at tage en beslutning. Sådan!« siger Magnussen.

Han har naturligvis 2014-sæsonen i baghovedet. Dengang tog McLaren først en beslutning om deres 2015-kørere kort før jul, og Magnussen stod pludselig uden fast arbejde.

»Dén tur vil jeg helt sikkert ikke igennem en gang til. Men det tror jeg heller ikke sker. Jeg tror, der kommer en beslutning snart,” siger han. ”Jeg vil i hvert fald ikke vente til en uge inden den første vintertest – helt sikkert ikke. Men det tror jeg heller ikke bliver aktuelt.«

Når optionen udløber kan han forhandle til alle sider.

»Så kan jeg selv tage en beslutning, men der er mange andre kørere inde i billedet. Jeg ved ikke hvad der sker.«

Da han bliver spurgt, om hans manager har talt med andre teams – for eksempel Williams eller Sauber – svarer Magnussen hurtigt:

»Jeg har faktisk ikke en manager.«

Hans loyale sponsor, Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen, har været til stede i paddocken ved de seneste tre løb. Her besøgte han en række teams for at høre om deres 2017-planer, men han kommer ikke til Malaysia i weekenden.

»Men jeg taler selv med en masse mennesker i paddocken,« siger Magnussen.

»Jeg har været i paddocken i efterhånden lang tid. Det kan godt være, at jeg kun har kørt to sæsoner, men jeg har været i paddocken i mange år, og kender en masse mennesker. Så det er ikke noget problem at tale med folk på egen hånd.«

»Og jeg er egentlig ligeglad med hvad der står i kontrakten – bare jeg har en bil at køre i.«

Andre steder i paddocken tyder meget på, at en større rokade i midter-holdene kan være under opsejlning. For bare en uge siden så Sergio Perez og Valtteri Bottas ud til at blive hos henholdsvis Force India og Williams, men nu skaber de med forskellige udtalelser selv usikkerhed om deres fremtid.

Begge har været nævnt som potentielle Renault-kørere, og inden de giver det franske team ren besked om deres 2017-planer, må Kevin Magnussen også finde sig i at vente.

»Det eneste jeg kan gøre, et af yde mit bedste ude på banen,« siger Magnussen.