Magnussen nyder den lynhurtige Silverstone-bane.

Bremseproblemer bliver ved med at koste resurser i Haas-teamet. Det står klart efter endnu et forsøg med de franske Carbone Industrie-bremser under FP2-træningen til det britiske grandprix i Silverstone. Efter en test i Bahrain og FP1- og FP2-træningerne i Rusland var det tredje gang i år, man skiftede teamets oprindelige, italienske Brembo-bremser ud med Carbone Industrie. Og endnu en gang kom der ingen konklusion.

Kevin Magnussen måtte overlade sin Haas VF17 til Ferraris reservekører Antonio Giovinazzi i den første FP1-træning, hvor teamet stadig kørte med Brembo. Mekanikerne brugte så frokostpausen på at skifte bremser, inden Grosjean og Magnussen blev sendt på banen til  FP2 med Carbone Industrie.

Haas-kørernes kommentarer efter FP2-træningen antyder, at de har markant forskellige krav til deres bremser.

»De virker godt – jeg er tilfreds med dem,« sagde Romain Grosjean, der har været den mest højlydte kritiker af Brembo.

»Jeg regner med at fortsætte med Carbone Industrie resten af weekenden her i Silverstone, og så må vi tage stilling til hvad vi gør resten af sæsonen.«

Kevin Magnussen havde en anden mening.

»Jeg synes ikke, Carbone Industrie var bedre,« sagde han.

»Men vi skal måske arbejde mere med dem? Man kan ikke bare skifte bremser, og forvente, at det er bedre med det samme. Men jeg synes, at vores forsøg med Carbone Industrie indtil nu har vist, at det vi startede med, ikke var så dårligt.«

Alligevel vil Kevin Magnussen fortsætte med Carbone Industrie resten af weekenden.

»Dét er jo en af ulemperne ved at misse FP1-træningen: Jeg fik ikke prøvet Brembo-bremserne her på banen. Hvis jeg havde prøvet Brembo i FP1, havde jeg skiftet tilbage dem. Nu er der simpelthen for lidt tid. Hvis jeg prøvede Brembo i FP3 lørdag formiddag og ikke fandt dem i orden, ville det blive for hektisk, at skifte tilbage til Carbone Industrie,« sagde han til BT.

I alle tilfælde koster de efterhånden evindelige bremse-skift resurser i det lille Haas-team.

»Det gjorde ikke livet lettere, at vi skiftede fra Brembo til Carbone Industrie mellem FP1 og FP2. Det indebærer et kæmpe arbejde bag kulisserne,« indrømmer Grosjean.

Uanset bremse-frustrationerne nød Kevin Magnussen at køre på den lynhurtige Silverstone-bane.

»Rent fysisk er Silverstone med sine mange højfarts-sving helt sikkert den største udfordring, vi har mødt indtil nu i år,« sagde han.

»Det forøgede vejgreb betyder, at vi bærer enorm fart gennem svingene. Det er hårdt – men jeg nyder det! Det er også sjovt at udforske bilens grænser ved de hastigheder. Man kan godt sige, at Silverstone er en bane, der skiller mændene fra drengene. Og det ser ud til, at feltet består af flest mænd!«