Fokus på Formel 1-racernes aerodynamik i regelbøgerne for 2017-sæsonen har fået kritikere frem med knivene. Kevin Magnussen er dog positiv.

En af kritikerne er dækfabrikanten Pirelli, som via motorsportsdirektør Paul Hembery har udtrykt bekymring for, at de nye regler vil betyde færre overhalinger.

Det skriver motorsportsmediet Autosport, som har talt med Kevin Magnussen om samme tema.

Her fortæller den danske Haas-kører, at han er mere positivt indstillet over for 2017-versionen af Formel 1-racerne end Pirelli-folkene.

I den nye sæson bliver dækkene blandt andet bredere. Også front- og bagvinger bliver større, mens vægten på raceren også øges. Blandt andet.

Magnussen venter, at de ændringer vil gøre DRS-vingen mere effektiv.

»DRS bør få en større indvirkning end sidste år, da der vil være mere downforce og træk i bagvingen,« siger Magnussen om DRS-vingen, som bruges i forbindelse med overhalinger.

»Når du åbner DRS-vingen, vil det gøre en større forskel i forhold til bilen foran dig, så der er ting, der peger mod, at vi får bedre ræs,« vurderer den 24-årige dansker.

Generelt ser Magnussen frem til at køre i de nye F1-racere i den nye sæson på sit nye amerikanske team, Haas. Han mener nemlig, at kørerne vil kunne presse bilerne mere end i de foregående sæsoner.

»Jeg er oppe at køre, da en hurtigere bil er godt for os. Vi vil gerne presse på og køre hurtigt - og køre til kanten,« siger Magnussen, som håber, at det bliver sværere at finde balancen mellem dæk, aerodynamik, balance og så videre.

Det, føler han, vil være en fordel for den type Formel 1-kører, han er.

Vi får at se, hvilken betydning det hele får for Kevin Magnussen og de andre kørere, når Formel 1-sæsonen starter den 24.-26. marts i Melbourne.