På tærsklen til årets fjerde grandprix er det tid til at drage de første konklusioner om Haas-teamet og dets 2017-model, VF-17.
VF-17 har indtil nu vist sig overraskende konkurrencedygtig.
Romain Grosjean lå til en top seksplacering, da han udgik af sæsonpremieren i Australien, Kevin Magnussen scorede teamets første 2017-point med en ottendeplads i Kina, og Grosjean blev nummer otte i Bahrain for 14 dage siden.
HUSK! Du kan følge fredagens Formel 1-træninger fra Sochi live her på BT.dk. Det sker kl. 10 og kl. 14.
Hvis man ser nøgternt på det, over-præsterer Haas voldsomt i disse uger - der er ingen logik i, at feltets mindste team ligger foran fabriksholdene Renault og McLaren-Honda, der har fire-fem gange flere medarbejdere.
Men det gør Haas, fordi VF-17 er en rigtig god bil, og Ferrari med sin 2017-motor har lukket en betydelig del af hullet op til Mercedes.
Haas-raceren har indtil nu været konkurrencedygtig på fire meget forskellige baner og under meget forskellige klimatiske forhold. Og jeg ser ingen grund til, at K-Mag og Grosjean ikke også vil klare sig godt her i Sochi. Det er dagsformen, der afgør placeringerne i det brede midterfelt, og derfor er der ingen garanti for nye VM-point, men der er på den anden side heller ikke noget, der antyder, at Haas' VF-17 er så svingende, som Magnussens Renault R. E. 16 var sidste år.
Den frustrerende Renault fandt sit eneste sweet-spot i Sochi, hvor Magnussen med en syvendeplads scorede teamets suverænt bedste resultat. Det kom efter en 17. plads under kvalifikation, og blev efterfulgt af en 15. plads i Spanien 14 dage senere. Haas VF-17 er langt mere forudsigelig, og selvom midterfeltet er rykket tættere sammen, kører Magnussen nu om VM-point i hvert eneste løb.
Men der er ikke kun godt nyt fra Haas-pitten. Haas VF-17 har indtil nu også været foruroligende upålidelig, og bortset fra fiaskoprægede McLaren-Honda er Haas det team, der indtil nu er udgået flest gange med tekniske problemer.
Men som Günther Steiner allerede i Australien fortalte mig: »Det er svært at gøre en pålidelig bil hurtig - det er nemmere at gøre en hurtig bil pålidelig.«
Og så er der bremserne. Romain Grosjean har aldrig været tilfreds med de italienske Brembo-bremser, Haas-raceren blev født med i 2016, og han fik gennemtrumfet, at man afprøvede bremser fra franske Carbone Industrie under træningen i Brasilien sidste år og under testen i Bahrain i sidste uge.
Magnussen har ikke haft tilsvarende problemer, men er alligevel tilfreds med, at man nu starter træningen her i Rusland med Carbone Industerie-bremser.
Man er altså efter alt at dømme ved at komme til bunds i bremseproblemerne, men det har kostet resurser og tid, der kunne været brugt bedre.
Alligevel er konklusionen klar: Haas VF-17 er grundlæggende en god bil, Ferrari leverer en konkurrencedygtig motor - og Kevin Magnussen prøver derfor for første gang i sin Formel 1-karriere at være på et team i fremgang.