KEVIN MAGNUSSEN HAR det store udtræk med til det italienske grandprix. Bestseeller-ejer Anders Holch Povlsen, træner Thomas Jørgensen, PA Jesper Carlsen, sponsorjæger Thomas Badura, gammelfar Jan og kæresten Louise - de er alle på plads i paddocken i Monza.

Det er tydeligt, at der snart skal ske noget - Kevin Magnussen vil gerne have sin 2017-sæson på plads. Helt forståeligt når man ser på hans forhistorie og specielt 2014, hvor juleferien omtrent var gået i gang, da McLaren meddelte ham at han ikke skulle køre løb i 2015. Han fik en ny chance hos Renault i år, men det franske team forhandler i disse uger til mange sider omkring deres 2017-lineup.

SET MED DANSKE øjne er det et kedeligt spørgsmål. Men det er et spørgsmål, der stilles i paddocken her i Monza: Fortjener Kevin Magnussen en ny, tredje chance i Formel 1? Spørgsmålet kommer midt i forhandlingerne om at fortsætte hos Renault i 2017. Teamet har en option på danskeren, men tøver med at indløse den, og det er ikke et godt tegn.

Spørgsmålet kommer også efter det heftige crash i søndagens belgiske grandprix. Der er endnu ikke kommet en udmelding om årsagen til ulykken, der startede med tæt på 300 km/ t og ' trak' 42g ved sammenstødet med dækbarrieren.

SIDSTE DEL AF 2014, da Magnussen var i stadigt stigende fare for at miste sit McLaren-sæde, viste, at danskeren ikke præsterer optimalt under pres. Han er en anden og langt mere moden Formel 1-kører i dag, og jeg ser i øjeblikket ikke tegn på, at de usikre fremtidsudsigter påvirker hans kørsel. Men der er andre, der antyder, at crashet i Spa-Francorchamps kan hænge sammen med, at Magnussen atter er under pres. Og at han har haftfor mange store afkørsler i sin korte Formel 1-karriere.

I MIN OPTIK hænger tingene sammen - der er en sammenhæng mellem spørgsmålet om, hvorvidt han fortjener en chance til og de ' mange' voldsomme afkørsler.

Lad mig allerførst slå fast: Så mange voldsomme afkørsler er der altså ikke tale om. Der er vel tre: Kvalifikationen i Ungarn 2014, hvor Magnussen mistede herredømmet på våd bane, og smadrede sin McLaren mod dækbarrieren. Træningen i Canada i år, hvor kolde dæk sendte ham af banen i et crash, der betød, Renault-mekanikerne måtte bygge en ny bil til ham, som han startede i fra sidste startrække. Og så sidste weekend i Belgien, der også betød et solidt indhug i Renaults reservedelslager og at en ny bil måtte opbygges til denne weekends italienske grandprix.

RENAULT-LEDELSEN ER IKKE kommet med en udmelding om årsagen til crashet i Belgien, men Kevin fortalte mig torsdag, at det skyldtes en oversatsning - at han kom for langt op over en af curberne. De to andre store afkørsler er også arkiveret under ' kører-fejl'.

Men - jeg synes man skal vurdere baggrunden for kører-fejlene, for den er i afgørende grad linket til spørgsmålet om Magnussen fortjener en ny chance.

For både i 2014 og i år har Magnussen siddet i en bil, der manglede downforce og i det hele taget ikke var konkurrencedygtig. Selvfølgelig - det er stadig op til manden bag rattet at køre bilen til grænsen og ikke over, men der er nu engang større risiko for afkørsler, når man skal ' voldkøre' en bil for at følge bare nogenlunde med konkurrenterne.

HVIS MAN SER tilbage på Magnussens hidtidige F1-karriere, er der faktisk kun én gang, han har kørt en bil, der ikke kan kategoriseres som ' vanskelig' eller ' underlegen'. I sin Formel 1-debut ved ' Young Driver'-testen i november 2012 i Abu Dhabi kørte han McLarens MP4/ 27, der var en decideret vinderbil (seks grandprix-sejre). Og hvad leverede Magnussen ved den lejlighed -i sin allerførste F1-test? Efter tre omgange satte han en tid, der havde været god nok til tredje startrække i Abu Dhabis Grand Prix, der var kørt på Yas Marina-banen bare to dage tidligere.

Lige siden har Kevin Magnussen kørt i underlegne F1-biler. Mclaren MP4/ 29, der uden nævneværdig virkning blev opdateret i omtrent hver eneste løb i 2014 (nej - jeg har ikke glemt han blev nummer to i Australiens Grand Prix. Men det var ikke fordi MP4/ 29 var en god bil - det handlede mere om, at hovedparten af feltet på det tidspunkt havde under-udviklede biler).

Så var der McLaren-mareridtet MP4/ 30, der brændte sammen på vej til startstregen i danskerens eneste 2015-løb. Og i år Renault R. S. 16, en forældet bil, der er designet til en helt anden motor end den Renault V6er, der nu ligger i den.

SÅ JO, KEVIN Magnussen fortjener en chance til. En chance for at køre en konkurrencedygtig F1-racer. For med de biler han har kørt indtil nu, har han reelt ikke haften chance